29 مارس 2024 - 04:44
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

سیم کارت بدون فیلتر برای گردشگران پیشنهاد من بود

3 مارس 2023 - 09:10 dsfr.ir/qs3al

سیم کارت بدون فیلتر برای گردشگران پیشنهاد من بود
ایرنا
ماجرای «سیم کارت» برای خارجی ها چیست؟

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلام اینکه سیم کارت بدون فیلتر برای گردشگران پیشنهاد من بود، تصریح کرد که گردشگران خارجی باید حداقل خدمات را دریافت کنند.

به گزارش «دنیای سفر»، عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با اختصاص سیم کارت بدون فیلتر به گردشگران خارجی اظهار کرد: تقصیر وزیر ارتباطات نیست؛ تقصیر من است. اگر قرار بود با کسی برخورد و انتقاد شود باید از من انتقاد می شد، چون این موضوع پیشنهاد ما بود.

وی ادامه داد: گردشگران خارجی باید حداقل خدمات را دریافت کنند. بعضی دوستان تحلیل می کنند که چرا گردشگر خارجی به ایران نمی آید که دلایلی دارد. یکی از مهمترین نیازهای آنها اینترنت و سکوهای بین المللی و خارجی است.

وی ادامه داد: این مسائل مثل نان و آب برای گردشگر واجب است. نمی شود گردشگر به ایران بیاید و ارتباطش با دنیا قطع شود. نمی شود به او گفت از بله وایتا استفاده کن. در برخی موارد این گردشگران را به عنوان جاسوس می گیرند که بعضی اوقات تا نیمه شب پیگیری می کنم تا این مشکل حل شود. وقتی دو پیرمرد و پیرزن نگران دستگیر شدن هستند و نمی توانند به خانواده های خود هم خبر بدهند خب چه انگیزه ای برای به ایران آمدن برای آنها می ماند؟ بنابراین من از وزیر ارتباطات خواستم امکانی برای گردشگران خارجی فراهم شود تا آنها با استفاده از سکوهای بین المللی بتوانند نیازهای خودرا برطرف کنند. ان شاء الله سکوهای داخلی ما هم بتوانند در سطح بین المللی فعال شوند.

1