19 مارس 2024 - 12:14

مشارکت جامعه محلی اقتصاد گردشگری قشم را رونق داد

29 ژانویه 2023 - 11:00 dsfr.ir/z756k

مشارکت جامعه محلی اقتصاد گردشگری قشم را رونق داد
دنیای سفر
سوغات و صنایع دستی جزیره قشم

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور گفت: با برنامه ریزی و همراهی جامعه محلی، اقتصاد جزیره قشم در حوزه گردشگری رونق گرفته و میزان بیکاری به حداقل رسیده است.

به گزارش «دنیای سفر» از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت الله عبدالملکی در بازدید از برج پرنده نگری روستای گورزین جزیره قشم اظهار کرد: یکی از ظرفیت های مناطق آزاد کشور گردشگری است که می تواند به بهبود اقتصاد محلی و اشتغالزایی کمک چشمگیری داشته باشد.

وی ادامه داد: ظرفیت اقامت ۱۰ میلیون نفرشب در مناطق آزاد کشور وجود دارد که در کنار جاذبه های گردشگری می تواند امکان حضور بیشتر گردشگران داخلی و خارجی در مناطق آزاد را فراهم کند.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد ضمن برشمردن ظرفیت های بی شمار گردشگری قشم، افزود: ذخیره گاه زیست کره حرا و طبیعت بکر جزیره موجب رونق گردشگری در این منطقه شده است.

وی تاکید کرد: فرهنگ طبیعت دوستی و حفظ محیط زیست مردمان جزیره پهناور قشم از دلایل اصلی معرفی این جزیره به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور است و برای جذب سرمایه گذار در قشم برنامه ریزی شده و از سرمایه گذاران حمایت می کنیم.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در سفری یک روزه به جزیره قشم پس از بازدید از ظرفیت های گردشگری و اقتصادی جزیره در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز و انرژی های تجدیدپذیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که از تاریخ سوم تا پنجم بهمن ماه در جزیره قشم برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.

1