29 مارس 2024 - 16:30
در نشست شورای برنامه ریزی بعثه و حج مطرح شد

هشدار درباره گران تر شدن سفر عراق

12 دسامبر 2022 - 16:00 dsfr.ir/iz0hp

هشدار درباره گران تر شدن سفر عراق
ایوب قادری
هشدار درباره گران تر شدن سفر عراق

رییس سازمان حج و زیارت درباره تاثیر نوسانات نرخ ارز بر هزینه سفرهای هوایی و زمینی عراق هشدار داد.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی درحالی تشکیل شد که سیدصادق حسینی رییس سازمان حج و زیارت درباره تاثیر نوسانات نرخ ارز بر هزینه سفر هوایی و زمینی عراق هشدار داد.

این سازمان در مهرماه ۱۴۰۱ هزینه سفرهای هوایی عتبات عالیات عراق را بین ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و هزینه سفرهای زمینی عتبات عالیات عراق را از سه میلیون و ۶۰۰ هزار تا شش میلیون تومان اعلام کرده بود. سفر با کاروان های ارزان قیمت نیز از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تا سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

رییس سازمان حج و زیارت در نشست این هفته شورای برنامه ریزی، لزوم استفاده از راهکاری مناسب در تثبیت قیمت ارز برای دوره های ۴۵ روزه اعزام به عتبات عالیات را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این اقدام از آسیب ها جلوگیری و با استقبال شرکت های فعال دراین حوزه و زائران همراه خواهد بود.

حسینی در عین حال، به استقبال خوب زائران از اعزام های این دوره عراق تا پایان آذرماه اشاره کرد و از ثبت نام بیش از۹۰ هزار نفر برای اعزام در این دوره خبر داد.

در این نشست، درباره پیگیری مفاد مطرح شده در مذاکرات مقامات حج ایران و عربستان و بررسی طرح کاهش نیروهای اعزامی به حج و ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به زائران، گزارش هایی داده شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز از معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت خواست که با تشکیل نشست های کارشناسی، نکات مورد نظر برای طرح در سفر آینده هیأت ایرانی به عربستان درارتباط با حج آینده را احصاء و ارائه کند تا این هیأت با آمادگی بهتر و بیشتری در نشست جده حضور یابد.

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت، قرار است رییس این سازمان برای مذاکره و امضا تفاهم نامه حج ۱۴۰۲ در دی ماه سفری به عربستان داشته باشد. تاکنون سهمیه و هزینه سفر حج زائران ایرانی مشخص نشده و سازمان حج و زیارت اعلام کرده در مذاکرات جده، در این باره توافق خواهد شد.

1