28 مارس 2024 - 16:29

پایان روزهای سخت گردشگری قطر

29 نوامبر 2022 - 16:00 dsfr.ir/l49m7

پایان روزهای سخت گردشگری قطر
assets.bwbx.io
گردشگران جام جهانی در قطر

قطر برای بیش از یک میلیون بازدیدکننده جام جهانی فوتبال فرش قرمز پهن کرده است و قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۶ میلیون گردشگر را جذب کند.

به گزارش «دنیای سفر»، به نقل از یورونیوز، دوحه، شهری با یکی از سریع‌ترین بازارها در هتلداری و مهمان‌نوازی در جهان است. ۲۲۰ میلیارد دلاری که از زمان رقابت موفقیت‌آمیز جام‌جهانی ۲۰۱۰ برای زیرساخت‌ها هزینه شده به رونق صنعت این منطقه کمک کرده همچنین موقعیت جغرافیایی این کشور نیز ناجی هتل‌های آن بوده است.

بر اساس آخرین آمارهای دولتی، ۸۰ درصد از جمعیت جهان در فاصله ۶ ساعته پرواز از قطر هستند.

بیش از ۱۵۰ هتل جدید برای جام‌جهانی فوتبال ساخته شده است و همه اینها انتظار دارند تا سال ‌های آینده پذیرای گردشگران باشند.

صنعت مهمان‌نوازی در این کشور، شاهد بازگشت شدید تقاضا به سطح قبل از همه‌گیری است؛ همه‌گیری کووید-۱۹ بیش از ۱۳۰ میلیارد دلار از درآمد بخش مهمان‌نوازی جهانی را ربوده است.

بر اساس گزارش واحد اطلاعات اقتصادی، اقتصاد قطر در سال ۲۰۲۲ به میزان ۵.۵ درصد رشد خواهد کرد.

یک روزنامه آلمانی به مناسبت سفر شولتس صدراعظم آلمان به دوحه نوشت: «هرکس قطر را نادیده بگیرد بازنده خواهد بود».

بخش گردشگری قطر با بیش از ۷۲۹ هزار بازدیدکننده بین‌المللی در نیمه اول سال ۲۰۲۲ همچنان شاهد بهبودی قوی است که نشان‌ دهنده افزایش ۱۹ درصدی نسبت به سال کامل ۲۰۲۱ است.

هدف قطر، افزایش گردشگری به ۱۲ درصد از تولید ناخالص داخلی تا سال ۲۰۳۰ است بنابراین، پس از روزهای سخت، بار دیگر خوش‌بینی به بخش هتلداری بازگشته و در مسیر رشد قرار دارد.

1