29 مارس 2024 - 20:25

کاروانسرای شاه عباسی کرج را تبدیل به رستوران کردند

19 اکتبر 2022 - 15:00 dsfr.ir/md5k6

کاروانسرای شاه عباسی کرج را تبدیل به رستوران کردند
عارف فتحی اکبری
کاروانسرای شاه عباسی کرج

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی البرز گفت: ایجاد تاسیسات پذیرایی و رستوران در کاروانسرای شاه عباسی کرج ماهیت آن را زیر سوال برد.

به گزارش «دنیای سفر» شهرام علی محمدی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه البرز متاسفانه از ظرفیت های گردشگری البرز آن طور که باید و شاید استفاده نشده است، اظهار کرد: کج سلیقگی و درک نادرست از اهمیت سازه های تاریخی باعث شده طی چند سال اخیر، در کاروانسرای شاه عباسی تاسیسات پذیرایی و رستوران ایجاد شود که این کار ماهیت این مجموعه را زیر سوال برد.

وی ادامه داد: کمتر نمونه هایی از وجود چنین سازه های تاریخی در دل شهر و محدوده تردد روزانه مردم داریم که لازم است اهمیت آن هم از سوی مردم و هم از سوی مسئولین درک شود.

وی توضیح داد: بدون شک اگر در این کاروانسرا بازارچه ای دائمی صنایع دستی دایر شود که در غرفه های آن آثار هنرمندان شهرهای مختلف کشور به نمایش گذاشته شود، بخشی از هویت این مجموعه به آن باز می گردد.

این مسئول اضافه کرد: کرج، ایران کوچک است و اقوام مختلفی را در خود جای داده و هنرمندان زیادی از سراسر کشور در آن فعالیت دارند و با ارائه آثار آنها در این نمایشگاه هم اشتغالزایی می شود و هم اقتصاد گردشگری در البرز توسعه می یابد.

علی محمدی تاکید کرد: با رونق فعالیت چنین فضاهایی و البته معرفی و اطلاع رسانی صحیح در مورد آن ها، شاهد حضور گردشگرانی از تمام نقاط کشور در البرز خواهیم بود و به این ترتیب این استان به مقصد گردشگری تبدیل می شود و دیگر عبوری نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه باید امکان استفاده عموم مردم از جاذبه های گردشگری استان فراهم شود، گفت: شهرداری کرج در اقدامی جالب پارک اقوام را به بهره برداری رسانده ولی دریافت ورودی ۵ هزار تومانی برای هر نفر، باعث شده عده زیادی از شهروندان از مراجعه به این مجموعه منصرف شوند.

1