27 مارس 2024 - 18:17

راهکاری برای کاهش زمان انتظار در فرودگاه

1 سپتامبر 2022 - 10:00 dsfr.ir/o59zx

راهکاری برای کاهش زمان انتظار در فرودگاه
فرودگاه برلین براندنبورگ
فرودگاه بین المللی جدید برلین براندنبورگ در آلمان

سیستم نوبت دهی دیجیتال برای کاهش زمان انتظار در فرودگاه برلین یکی از اولین ها در فرودگاه های اروپایی خواهد بود.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از مایور، فرودگاه برلین براندنبورگ یکی از اولین فرودگاه های اروپایی بود که شکل دیجیتالی صف کنترل امنیتی را معرفی کرد.

اکنون مسافران می توانند از قبل، از طریق یک پلتفرم رایگان به نام BER Runway رزرو کنند. این موضوع زمان مورد نیاز مردم را برای گذراندن در فرودگاه ها کوتاه می کند و به جلوگیری از تنگناهای مداوم فرودگاه ها در ماه های گذشته کمک می کند.

از آنجایی که دولت های سراسر اتحادیه اروپا به تدریج محدودیت های همه گیر را برداشته اند، سفرهای بین المللی در حال افزایش است و با افزایش تقاضا به ویژه در فصل تعطیلات تابستانی، فرودگاه ها با کاهش ظرفیت های خود طی همه گیری فشار زیادی را احساس کرده اند.

بر اساس گزارش مؤسسه اقتصاد آلمان از ژوئن ۲۰۲۲، مشکل بزرگ این بود که بسیاری از متخصصان خدمات مانند مهمانداران و کارکنان زمینی به تازگی این بخش را ترک کرده اند. از آنجایی که این مشاغل به صلاحیت های خاصی نیاز دارند، جایگزینی افرادی که به صنایع دیگر رفته اند آسان نیست.

این صنعت با تنگناهای عظیمی مواجه شد و شرکت های هواپیمایی مانند لوفت هانزا مجبور به لغو هزاران پرواز در برخی از بزرگترین فرودگاه های اتحادیه اروپا مانند فرانکفورت شدند. علاوه بر این، زمان انتظار در فرودگاه بسیار افزایش یافته است.

ایده این است که به کاهش زمان انتظار در فرودگاه ها کمک شود و به کارکنان و مسافران اجازه دهد زمان خود را بهتر مدیریت کنند. افراد می توانند به صورت آنلاین یک فرصت زمانی برای دسترسی جداگانه به کنترل های امنیتی رزرو و برای اقامت خود در فرودگاه برنامه ریزی کنند.

البته مقامات فرودگاه همچنان به مسافران توصیه می کنند ۲.۵ ساعت قبل از حرکت در محل حاضر شوند، اگرچه باید کمتر منتظر بمانند و تجربه سازماندهی تری داشته باشند.

1