23 آوریل 2024 - 19:27
رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی ایران:

پروازهای ترکیه به ایران تعلیق نشده است

22 اوت 2022 - 13:20 dsfr.ir/re7fd

پروازهای ترکیه به ایران تعلیق نشده است
تهران تایمز
هواپیمایی ترکیش ایر

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، گفت: سفر هوایی بین ایران و ترکیه برقرار است و پروازی در این مسیر تعلیق نشده است.

به گزارش «دنیای سفر» حرمت الله رفیعی به دنبال انتشار خبر تعلیق پروازهای ترکیه به ایران و افغانستان به دنبال گسترش ویروس کرونا در برخی رسانه ها، به ایسنا گفت: بیانیۀ وزارت حمل و نقل ترکیه درباره تعلیق پروازها به خاطر کرونا مربوط به دو سال پیش (۲۰۲۰ میلادی) بوده و بر اساس پیگیری هایی که از سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین شرکت های هواپیمایی ترکیه که شامگاه یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ انجام شده است، هیچ دستوری برای تعلیق پروازها در این مسیر صادر نشده و سفرهای هوایی بین دو کشور بدون وقفه در جریان است.

او همچنین گفت: تورهای گردشگری بین ایران و ترکیه بدون اختلال جریان دارد.

جواد صالحی مدیرکل دفتر ارتباطات و اطلاع رسانی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نیز تعلیق پروازهای ترکیه به ایران را تکذیب کرد و در گفت وگو با رسانه های دیگر تایید کرد که تمام پروازهای ترکیه به ایران برقرار است و تعلیق پرواز در این مسیر به دلیل شیوع کرونا صحت ندارد.

ترکیه یکی از پرترافیک ترین مسیرهای هوایی بین المللی ایران به شمار می آید. همچنین بسیاری از گردشگران خارجی از این مسیر هوایی برای سفر به ایران استفاده می کنند.

به گزارش سرویس اخبار حمل و نقل دنیای سفر، سایت تجارت نیوز نوشت: بر اساس اعلام وزارت حمل و نقل و زیرساخت ترکیه روز یکشنبه پروازهای خطوط هوایی به ایران و افغانستان را در پی شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق درآورده است.

وزارت حمل و نقل ترکیه از تعلیق پروازهای خود به ایران و افغانستان در پی شیوع کرونا خبر داد.

خبرگزاری فارس نیز به نقل از «ترکیش پرس» نوشت: بر اساس اعلام وزارت حمل و نقل و زیرساخت ترکیه روز یکشنبه پروازهای خطوط هوایی به ایران و افغانستان را در پی شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق درآورده است.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: «در راستای اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا، پروازهای ترکیه از ترکیه به مقصد ایران و افغانستان به حالت تعلیق درآمده است».

این در حالی است که موارد ابتلا به ویروس کرونا در ترکیه و بسیاری دیگر از کشورهای جهان دوباره افزایش یافته است. آمارها نشان می دهد که توجه مردم به استفاده از ماسک در اتوبوس و مترو، بسیار ناچیز است و شمار کمی از مردم ترکیه، به تزریق دوز های یادآور کرونا تمایل نشان داده اند.

به گزارش «آناتولی» بر اساس داده های هفتگی وزارت بهداشت ترکیه، طی یک هفته گذشته نتیجه آزمایش کرونای ۱۴۳ هزار و ۷۷۸ نفر مثبت شده و ۳۴۲ نفر جان خود را از دست داده اند. در این گزارش تعداد بهبود یافتگان ۲۵۹ هزار نفر اعلام شده است تاکنون ۱۶ میلیون و ۶۷۱ هزار نفر در ترکیه به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۰۰ هزار و ۴۰۰ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، بخش خطوط هوایی یکی از سخت ترین آسیب ها را دیده زیرا کشورها برای جلوگیری از شیوع ویروس، فعالیت های خود را تعطیل می کنند. از دسامبر گذشته که برای اولین بار در چین ظاهر شد، ویروس کرونا به دستکم ۱۸۸ کشور و منطقه سرایت کرده است. ایالات متحده، برزیل، هند و روسیه در حال حاضر بیشترین آسیب را در جهان دارند.

1