بازگشت مالکیت کاروانسرای ایلخانی به میراث فرهنگی میامی

24 آوریل 2022 - 16:00 dsfr.ir/r117e

بازگشت مالکیت کاروانسرای ایلخانی به میراث فرهنگی میامی
ایسنا
کاروانسرای ایلخانی در میامی

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی گفت: سند مالکیت کاروانسرای جهان آباد (سپنج) میامی به نام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان صادر شد.

به گزارش «دنیای سفر» سید محمدصادق رضویان 4 اردیبهشت ماه 1401 با اعلام این خبر اظهار کرد: با پیگیری این اداره و نقشه برداری، مستندنگاری و گردآوری کامل مدارک، سند شش دانگ شامل عرصه و اعیان کاروانسرای جهان آباد به نام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان صادر شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی افزود: کاروانسرای سپنج در روستای جهان آباد شهرستان میامی از بناهای دوره ایلخانی است و با شماره ۲۸۱۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

رضویان، تزئینات گره چینی آجری و ترکیب آجر و کاشی را از ویژگی های این بنا عنوان کرد و گفت: در ساخت این کاروانسرا از مصالحی چون سنگ و آجر استفاده شده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی یادآور شد: پیش از این نیز با پیگیری های انجام شده، سند کاروانسرای میاندشت و آرامگاه ابن یمین فرومدی به نام اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان زده شده است.

1