29 مارس 2024 - 12:08

تجلی شکوه و تمدن ایرانی در نمایشگاه «فیتور ۲۰۲۲»

20 ژانویه 2022 - 21:00 dsfr.ir/8y7r2

تجلی شکوه و تمدن ایرانی در نمایشگاه «فیتور ۲۰۲۲»
guias-viajar.com
نمایشگاه فیتور 2022

چهل و دومین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری #فیتور اسپانیا با 15 شرکت #گردشگری از ایران در مرکز نمایشگاه های شهر #مادرید آغاز به کار کرد.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، این رویداد جهانی عصر روز گذشته ۲۹ دی مصادف با ۱۹ ژانویه ۲۰۲۲ با حضور پادشاه و جمعی از مقامات گردشگری کشور اسپانیا، رئیس سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) و دیگر مسئولان و فعالان صنعت گردشگری کشورهای حاضر در نمایشگاه آغاز به کار کرد.

امسال در پاویون ایران که با الهام از معماری اصیل ایرانی طراحی شده است، ۱۴ شرکت کننده به نمایندگی از فعالان عرصه گردشگری و صنایع وابسته به آن در حوزه تورهای ورودی، صنایع دستی و هنرهای سنتی و سوغات ایرانی حضور دارند.

محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل رانی که در در این رویداد حضور دارد، توضیح داد: شرکت کنندگان ایرانی در غرفه ای به مساحت ۱۲۰ مترمربع که در سالن کشورهای اروپایی برپا شده است، با برگزاری نشست های تخصصی و برنامه های متنوع تلاش می کنند تا ظرفیت های بی شمار، فرصت های سرمایه گذاری کشورمان را معرفی و توراپراتورها و جهانگردان را برای سفر به ایران ترغیب کنند. 

نمایشگاه امسال که تا ۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد، در سایه شیوع سویه اُمیکرون تحت تدابیر شدید بهداشتی و دستورالعمل های جهانی با چند ساعت تأخیر به دلیل اجرای این دستورالعمل ها، افتتاح شد. 

چهل و یکمین نمایشگاه گردشگری فیتور (FITUR)اسپانیا که مقرر بود همزمان با آغاز سال ۲۰۲۱ برگزار شود به دلیل تشدید شیوع کرونا، تا بهار امسال به تعویق افتاد و با پنج ماه تأخیر، از ۲۹ اردیبهشت تا ۳ خرداد امسال با بهره گیری از نسخه ویژه فیتور لایو و برگزاری همزمان حضوری، برپا شد.

به گزارش ایرنا از میراث آریا، نمایشگاه فیتور به دنبال کمک به بازیابی صنعت گردشگری و افزایش تعداد بازدیدکنندگان، تقریباً دو سال پس از آغاز همه گیری ویروس کرونا است. 

پادشاه اسپانیا، فیلیپ ششم و ملکه لتیزیا، چهل و دومین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری، را در محل برگزاری نمایشگاه های مادرید، (IFEMA) با همراهی وزیر صنعت، بازرگانی و گردشگری این کشور، افتتاح کردند ایزابه دیاز آیوسو، رئیس انجمن مادرید، و خوزه لوئیس مارتینز آلمیدا شهردار پایتخت، نیز آن ها در این افتتاح همراهی می کردند. 

اگرچه مسئولان این بخش انتظار ندارند که گردشگری تا سال ۲۰۲۳ به سطح قبل از همه گیری بازگردد، کارشناسان بر این باورند که ارقام اقتصاد گردشگری در سال ۲۰۲۲ نزدیک به سال ۲۰۱۹ خواهد بود. فیتور با هدف رهبری این بهبود و راه اندازی مجدد گردشگری، امسال مشارکت حضوری را برای نمایشگاه انتخاب کرد، اما قالب آنلاینی را که در نسخه ۲۰۲۱ پذیرفته شده بود نیز حفظ کرده است. 
مادرید قرار است در طول دوره پنج روزه این نمایشگاه، میزان ۹۰ هزار نفر باشد که ۶۰ هزار نفر از آن ها متخصص صنعت گردشگری هستند. همچنین، این نمایشگاه در آخر هفته پذیرای عموم علاقمندان از سراسر دنیا خواهد بود. 

با حدود ۶۰۰ غرفه دار و ۷ هزار شرکت، ارقام نمایشگاه فیتور ۲۰۲۲ هنوز با آمار ثبت شده در سال ۲۰۲۰ (که درست قبل از شروع همه گیری برگزار شد) فاصله زیادی دارد. در نمایشگاه فیتور ۲۰۲۰، بیش از ۹۰۰ غرفه دار، ۱۱ هزار شرکت، ۱۶۵ کشور و ۲۵۰ هزار بازدیدکننده شرکت کرده بودند.

1