29 مارس 2024 - 18:06

چه زمانی بلیط هواپیما بیزینس یا فرست کلاس خریداری کنیم؟

23 ژوئن 2020 - 11:00 dsfr.ir/qa0ul

انواع کلاس پروازی

شاید فکر کنید تنها تفاوت کلاس های پروازی در نوع صندلی و قیمت فروش بلیط آن ها باشد و باید براساس بودجه یکی از آن ها را انتخاب کنید، خوب است بدانید که گاهی عوض کردن کلاس پروازی بلیط و پرداخت کمی مبلغ بیشتر می تواند انجام یک سفر طولانی و خاص را بسیار راحت کند.

در سفر های هوایی انتخاب صحیح و مناسب بلیط هواپیما بسیار مهم بوده و تا میزان قابل توجهی در رضایت شما از سفر تاًثیر خواهد داشت.

به طور کلی بلیط هواپیما در سه نوع کلاس پروازی اکونومی، بیزینس و فرست کلاس به فروش می رود اما گاهی در برخی ایرلاین ها با یک کلاس پروازی بیشتر و در برخی با یک کلاس پروازی کمتر به فروش میرسد.

فرست کلاس

بهترین بخش یک هواپیما، مربوط به کابین فرست کلاس می باشد که خرید بلیط هواپیما فرست راشبیه به رزرو هتل خارجی لوکس می دانند.

در کابین فرست کلاس بهترین امکانات به مسافران تعلق می گیرد که معمولا مسافران خاص خود را نیز دارد، اما اگر سفری طولانی در پیش دارید با خرید بلیط هواپیما می توانید به راحتی و بدون خستگی به شهر مقصد برسید.

همچنین برای افرادی که فوبیا پرواز دارند و می خواهند سفری طولانی داشته باشند یعنی بالاتر از 5 ساعت پرواز بهترین انتخاب خرید بلیط فرست کلاس می باشد تا تکان های هواپیما را حس نکند.

معمولا بیشترین ظرفیت این بخش حدود 20 مسافر می باشد که در هر مسافر در یک کابین جداگانه و به صورت مجزا قرار می گیرد.

در اختیار مسافران این کلاس پروازی یک صندلی کامل تخت شو، تلویزیون با حق انتخاب بیش از 300 نوع فیلم و سرگرمی، پک مسافرتی شامل اقلام بهداشتی و لباس و دمپایی راحتی، منو غذایی و انواع نوشیدنی و خوراکی تعلق می گیرد.

البته در بین فرست کلاس های ایرلاین های مختلف تفاوت های بسیاری وجود دارد.

لوکس ترین فرست کلاس های جهان متعلق به ایرلاین های زیر می باشند :

  • فرست کلاس ایرلاین سنگاپور

  • فرست کلاس ایرلاین کاتای پاسفیک

  • فرست کلاس ایرلاین الاتحاد امارات

  • فرست کلاس ایرلاین لوفتهانزا

  • فرست کلاس امارات ایرلاینز

بیزینس کلاس

دومین کلاس پروازی یک هواپیما بیزینس کلاس می باشد که از نظر قیمتی بلیط بیزینس ما بین دو کلاس پروازی فرست و اکونومی می باشد، اما از نظر راحتی و خدمات بیشتر شبیه به فرست کلاس است.

این کلاس پروازی برای سفر های کاری طراحی شده و به مسافر اجازه می دهد به راحتی و در آرامش تا رسیدن به مقصد به کارهایش برسد. البته برای سفر های طولانی و همراه با کودکان نوزادتان نیز بسیار پیشنهاد می شود.

چرا که کابین بیزینس نیز از آرامشی شبیه فرست برخوردار بوده و تنها تفاوت اصلی آن نبودن مسافران در کابین جداگانه می باشد.

مسافران در این بخش بر روی صندلی های راحت و تخت شویی می نشینند که در فاصله بیشتری از صندلی های مسافران اکونومی قرار گرفته اند.

در اختیار مسافران این کلاس پروازی صندلی راحت تخت شو، منوی غذایی البته کمی ساده تر از منو فرست کلاس، پک ویژه مسافر، تلویزیون اختصاصی با حق انتخاب بین چندین فایل و سرگرمی، میز و چراغ مطالعه برای انجام کارها قرار می گیرد.

به طور کلی تفاوت چندانی در بین امکانات این کلاس با فرست کلاس وجود ندارد اما هر دو این کلاس های پروازی بسیار بهتر از بخش اکونومی می باشند.

مسافران این دو کلاس پروازی در فرودگاه نیز در سالنی مجزا قرار می گیرند و از آنجایی که تعدادشان کمتر از مسافران اکونومی می باشد خیلی سریع تر و راحت تر وارد هواپیما می شوند. درب ورودی مسافران این دو بخش نیز مجزا می باشد.

1