19 مارس 2024 - 07:35

ایجاد کنسرسیوم های گردشگری برای رونق کسب و کار

18 اوت 2018 - 14:00 dsfr.ir/g9428

ایجاد کنسرسیوم های گردشگری

سازمان میراث فرهنگی از کنسرسیوم هایی که به صورت مشترک از توان دفاتر خدمات مسافرتی در جهت جذب گردشگر ایجاد شود حمایت خواهد کرد.

محمدابراهیم لاریجانی، مدیرکل دفتر تبلیغات و بازاریابی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز جمعه 26 مرداد با بیان این مطلب گفت: سازمان میراث فرهنگی آمادگی دارد تا دفاتر خدمات مسافرتی که قصد دارند از توان یکدیگر در راستای جذب گردشگر استفاده کنند پشتیبانی و حتی در قالب شرکت در نمایشگاه ها از آن ها حمایت کند. البته این به معنای ادغام دفاتر با هم نیست بلکه پیشنهاد مشخصی است برای اینکه دفاتری که توان مالی بهتر دارند و یا دفاتری که در نیروی انسانی قوی تر هستند با هم همکاری کرده و به صورت مشترک به جذب گردشگر بپردازند و سازمان نیزاشتراک توانمندی ها را با هماهنگی فرابخشی با نهادها و دستگاه های دیگر از جمله وزارت امورخارجه با استفاده از امکانات و اختیارات حاکمیتی فعال کند.

به عنوان مثال در خصوص ورود به بازار عمان، دفاتر خدمات مسافرتی سه استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان و فارس می توانند با استفاده از توانمندی های مشترک خود حتی از دفاتر ضعیف تر و نوپاتر هم استفاده کرده و این بازار را فعال تر و عمده فروشی کنند.

با توجه به افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی بی شک تورهای خروجی گران تر شده و کاهش سفر های خروجی را به دنبال دارد اما جریان سفر قطع نمی شود و مردم به سفرهای داخلی بیشتر رو می اورند از این رو میب ایست دفاتر خدمات مسافرتی بسته های سفرهای داخلی برای استان های کمتر دیده شده که تا کنون برای آنها تور تعریف نشده را تعریف کنند.

او راهکار دیگر هرچه فعال تر شدن دفاتر خدمات مسافرتی در شرایط کنونی را حضور و فعالیت این دفاتر در بازارهای جدید شناسایی شده عنوان کرد و افزود: چون هزینه های سفر به ایران در شرایط فعلی 25 تا 35 درصد ارزانتر شده ،بهتر است دفاتر خدمات مسافرتی به سمت بازارهای جدید و شناسایی شده سوق پیدا کنند و به جذب گردشگر بپردازند زیرا گردشگر فقط از اروپا به ایران نمی اید بلکه بازارهای جدید هم قابل توجه هستند.

مدیرکل دفتر تبلیغات و بازاریابی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حضور در فضای مجازی و بازاریابی دیجیتالی را به عنوان حرکتی نو توصیف کرد و افزود: به دلیل منسوخ شدن تبلیغات به روش های سنتی و هزینه بربودن آن، روش های جدید دیجیتالی جایگزین روش های منسوخ گذشته شده و دفاتر هم باید با یادگیری تبلیغات ویروسی و اشنایی با آن ها فعالیت خودشان را کیفی تر و افزایش دهند.

معاونت گردشگری سازمان درهمین راستا از 24 تا 26 مردادماه سال جاری اقدام به برگزاری دوره آموزشی و برپایی 14 کارگاه آموزشی در هتل لاله تهران کرده که در آن علاوه بر دفاتر خدمات مسافرتی ،شرکت های تبلیغاتی که تجربه مفیدی در این زمینه دارند نیز حضور دارند تا با تبادل تجربیات خود بتوانند فعالیت هایشان را در جهت رونق کسب و کار افزایش دهند.

لاریجانی همچنین اعلام کرد: از دو ماه پیش به تمامی استان ها ابلاغ و اعلام شده تا بهترین استارت آپ ها و ایده ها را جمع آوری و شناسایی کنند تا در نهایت در تهران بهترین ها احصا و انتخاب شود.

قرار است بخشی از این ایده ها را به صندوق کارآفرینی و بخشی دیگر را به دفاتر خدمات مسافرتی معرفی کنیم تا با استفاده از آن ها به کسب و کارشان رونق ببخشند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1