19 مارس 2024 - 14:27

اماکن تاریخی ارس پتانسیل خوبی برای جذب گردشگران چینی است

30 ژوئن 2018 - 11:00 dsfr.ir/sx13v

گردشگران چینی

یک مشاور و پژوهشگر حوزه گردشگری معتقد است که قدمت اماکن تاریخی منطقه آزاد ارس پتانسیل خوبی برای جذب گردشگران چینی است.

«مرتضی احمدی» در روز دوم شانزدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور، با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در ایجاد درآمد، اظهار کرد: بر اساس آمار، در سال ۲۰۱۷ حدود ۶۷۱ میلیون گردشگر که شامل۵۰ درصد گردشگران کل دنیا می شود را اروپا جذب کرده است و در ادامه آسیا و اقیانوسیه، آمریکا، آفریقا و خاورمیانه در رتبه های بعدی قرار دارند که در این تقسیم بندی ایران شامل بخش آسیا و اقیانوسیه است. 

بیشتر سفرها به صورت هوایی بوده و سفرهای جاده ای، ریلی و آبی در رتبه های بعدی قرار دارند. همچنین به ترتیب کشورهای فرانسه، آمریکا، اسپانیا، چین، ایتالیا، انگلیس، آلمان، مکزیک، تایلند و ترکیه بیشترین گردشگران را جذب کرده اند. 

علی رغم اینکه بیشترین گردشگران توسط فرانسه جذب شده است، کشورهای آمریکا، اسپانیا، تایلند، چین، فرانسه و ایتالیا به ترتیب بیشترین درآمد را از گردشگران کسب کردند. 

وی با بیان اینکه از نظر هزینه کرد، گردشگران چینی در رتبه نخست قرار دارند، افزود: کشورهای هنگ کنگ، ژاپن، آمریکا، مالزی و استرالیا به ترتیب مقصد گردشگران چینی هستند. 

وی ضمن تاکید بر ضرورت ورود مناطق آزاد به بازار جذب گردشگران چینی، در خصوص علایق این گردشگران، گفت: چینی ها در اکثر مواقع به صورت گروهی و از طریق آژانس های گردشگری سفر می کنند و علاقه ی ویژه ای به تاریخ و داستان هر کدام از بناهای تاریخی دارند و برای راضی نگه داشتن آنان بهتر است از راهنمایان چینی استفاده شود. 

گردشگران چینی به عکس گرفتن علاقه ی وافری دارند و به همین منظور باید شرایط برای عکاسی آنان فراهم باشد؛ همچنین آنان از طریق فیلم مستند مقصد سفر خود را انتخاب می کنند. 

وی با بیان اینکه مراکز خرید برای چینی ها جذابیت دارد، مطرح کرد: شرایط در مناطق آزاد برای جذب گردشگران چینی فراهم بوده و دست اندرکاران باید از طریق شبکه های اجتماعی و برقراری ارتباط با تورگردانان برای جذب این گردشگران برنامه ریزی کنند. 

«محمدرضا رستمی» - معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست گفت: جذب حتی یک درصد گردشگران چینی برای مناطق آزاد حائز اهمیت است که متاسفانه در این بخش بر مبنای برنامه جامع حرکت نشده و تنها به کارهای پراکنده بسنده شده است. 

بسیاری از شرایط مورد نیاز برای جذب گردشگران چینی در مناطق آزاد فراهم بوده و یا به سهولت آماده می شود.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1