19 مارس 2024 - 03:44

دو هتل 3 و 4 ستاره دیگر در منطقه آزاد ارس

29 می 2017 - 15:00 dsfr.ir/se1jf

منطقه آزاد ارس

توسعه مسیر #گردشگری شرق ارس با محوریت توجه به روستاگردی و توسعه #اکوتوریسم از جمله اهداف سازمان منطقه آزاد ارس در سال 96 است.

"معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس"

یوسف داداش زاده گفت: همکاری دوجانبه با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در خصوص ساماندهی و تجهیز محور گردشگری شمال استان و همکاری تنگاتنگ با پایگاه میراث جهانی کلیساهای تاریخی ایران به عنوان نهمین اثر جمهوری اسلامی ایران در فهرست جهانی یونسکو، باعث می شود رویکرد و استراتژی گردشگری در منطقه آزاد ارس بیشتر از سال های گذشته مدنظر این مجموعه باشد.

داداش زاده در مورد اولویت های سازمان منطقه آزاد ارس گفت: واگذاری هتل نیمه کاره ارس به بخش خصوصی باعث شده است صنعت هتلداری در منطقه با چرخش مناسب به سمت تکمیل و بهره برداری از تاسیسات اقامتی نیمه کاره مواجه شود. وی افزود: با پیشرفت فیزیکی مناسب در سال 96 شاهد بهره برداری از یک هتل چهارستاره با 64 اتاق و یک هتل 3 ستاره با 40 اتاق خواهیم بود.

داداش زاده در ادامه گفت: در راستای تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی جهت ایجاد زیرساخت های اقامتی و پذیرایی با تهیه و تصویب تسهیلات تشویقی در بخش عوارض و قیمت زمین 2 پروژه اقامتی و 2 پروژه پذیرایی به بخش خصوص واگذار شده که در مرحله تهیه نقشه و اخذ پروانه ساخت هستند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس تصریح کرد: در کنار تهیه بسته های حمایتی در بخش گردشگری، تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ایجاد مراکز تفریحی مدرن و شهربازی از دیگر اولویت های این حوزه در سال 1396 است.

داداش زاده در زمینه اقدامات منطقه آزاد ارس در زمینه گردشگری در سال 95 نیز خاطرنشان کرد: حاصل اقدامات سازمان منطقه آزاد ارس در بخش گردشگری و میراث فرهنگی در سال 95 تلاش در جهت تداوم حفظ، مرمت و بهره برداری از ابنیه های تاریخی مستقر در ضلع غربی محدوده منطقه آزاد ارس برای توسعه گردشگری داخلی و خارجی بود. وی ادامه داد: در این راستا مرمت کاروانسرای خواجه نظر، کلیسای چوپان، کلیسای سنت استپانوس، حمام تاریخی جلفا و کاروانسرای منسوب به عباسی از پروژه های مطرح این بخش بوده است.

داداش زاده عنوان کرد: در کنار برنامه ریزی برای سازماندهی تردد تورهای داخلی و خارجی، ایجاد سرویس های بهداشتی، کمپ های اقامت موقت و بهسازی جاده دسترسی به سایت جهانی کلیسای سنت استپانوس از مهمترین اقدامات این حوزه در ضلع غربی محور گردشگری شمال استان آذربایجان شرقی بوده است.

وی تاکید کرد: حمایت از برنامه های سفر گسترده و توسعه زیرساخت های مورد نیاز این منطقه در کنار اشتغال مولد و توسعه جوامع میزبان و محلی، آغاز راهی است که سازمان منطقه آزاد ارس را به قله های بلند شکوفایی گردشگری مناطق آزاد ایران رهنمون خواهد ساخت.

داداش زاده در پایان گفت: گردشگری در ارز آوری و سود ناخالص ملی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و باتوجه به سرمایه های عظیمی که مناطق آزاد بخصوص منطقه آزاد ارس در گردشگری دارد می تواند جایگزین مناسبی برای صنعت نفت باشد و گردشگری به صنعت برتر در کنار سایر صنایع در ارزآوری تبدیل شود.

1