19 مارس 2024 - 10:05

ایران در مسیر کروزهای غول پیکر قرار می گیرد

29 می 2017 - 12:30 dsfr.ir/bt1me

ایران در مسیر کروزهای غول پیکر قرار می گیرد
cruisemapper.com
کشتی کروز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و #گردشگری استان #سیستان و #بلوچستان از رایزنی برای قرار گرفتن ایران در مسیر کشتی های #کروز خبر داد.

کامبیز مشتاق گوهری گفت: برای راه اندازی تورهای ترکیبی کشتی های کروز به مقصد ایران، با اندونزی و سنگاپور تفاهمی شده که در اجلاس سال آینده وزرای گردشگری آسیا اقیانوسیه تصویب خواهد شد.

وی بنادر ایران را برای پهلوگیری کروزهای غول پیکر آماده و توانمند دانست و به ایسنا گفت: با وزرای گردشگری سنگاپور و اندونزی مذاکرات اولیه ای برای راه اندازی مسیر کروز بین جزایر خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند صورت گرفته که طبق تفاهم اولیه قرار شد این طرح در اجلاس وزرای گردشگری کشورهای آسیا و اقیانوسیه که سال آینده در ایران برگزار می شود، مصوب شود.

او افزود: پیشنهاد ما راه اندازی تورهای ترکیبی برای گردشگران بین این کشورها است، چرا که بسیاری از مسافران اروپایی کشتی های کروز همواره مطرح کرده اند؛ در سفرهای دریایی، فقط شن و ماسه دیده اند، در حالیکه با راه اندازی تورهای ترکیبی، می توان دسترسی این گردشگران به بنادر ایران را آسان کرد و آنها را به عمق ایران کشاند و بازدید از شهرهای اصفهان، یزد و شیراز را در برنامه سفرشان قرار داد.

گوهری اضافه کرد: اجلاس وزرای گردشگری کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه به پیشنهاد ایران، سال آینده در کشورمان برگزار می شود که به احتمال زیاد بندر چابهار محل برپایی این اجلاس خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان همچنین ادامه داد: همزمان با این پگیری ها، کارشناسان ایرانی در اجلاس جهانی کشتی های کروز که در یونان برگزار شد، رایزنی هایی را انجام داده اند تا کشتی های غول پیکر کروز را به سمت آب های ایران هدایت کنند و بنادر کشورمان را در فهرست مقاصد کروزها قرار دهند.

او سپس از تعامل با مناطق آزاد کیش و قشم برای برقراری خط کشتی رانی کروز "سانی" در بندر چابهار که هم اکنون بین آن دو جزیره تردد می کند، خبر داد و افزود: با توجه به ظرفیت بنادر چابهار و دسترسی به آب های آزاد، توسعه گردشگری دریایی با راه اندازی خط دریایی کروز بین کیش و چابهار، در اولویت برنامه ها قرار دارد. یکی از برنامه های این کشتی تفریحی، گردش در آب های خلیج فارس و جزایر آن بوده که سعی می شود، به سمت سواحل عمان و چابهار نیز هدایت شود.

گوهری یادآور شد: توسعه گردشگری دریایی و راه اندازی مسیر کشتی های کروز در آب های ایران نه تنها در اولویت برنامه های سیستان و بلوچستان به واسطه دسترسی به آب های آزاد و خلیج فارس است، بلکه رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز روی این موضوع تمرکز کرده و پیگیر است.

1