25 آوریل 2024 - 19:30

دومینیکا کجاست و چگونه می توان شهروندی آن را اخذ نمود؟

24 فوریه 2021 - 10:40 dsfr.ir/4f174

دومینیکا کجاست؟ چگونه می توان شهروندی آن را اخذ نمود؟ گرفتن پاسپورت دومینیکا دارای چه مزایایی است؟

دومینیکا کجاست؟ چگونه می توان شهروندی آن را اخذ نمود؟ گرفتن پاسپورت دومینیکا دارای چه مزایایی است؟ این سوالات تنها برخی از پرسش هایی می باشند که برای آنا که قصد دریافت تابعیت دوگانه دارند، مطرح می شود.در این مقاله قصد داریم تا به این سوال پاسخ دهیم که دومینیکا کجاست و برای اخذ شهروندی دومینیکا باید چه اقداماتی انجام داد؟

دومینیکا کجاست؟

دومینیکا در واقع یک کشور مشترک المنافع در آب های دریای کارائیب می باشد که به صورت جزیره بوده و پایتخت آن روسو نام دارد. در حال حاضر این کشور بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد که 30 هزار نفر از آنان در پایتخت سکونت دارند. از دیگر شهر های مناسب برای زندگی در دومینیکا می توان به ماریگوت، ماه اوت و ... اشاره نمود. جالب است که بدانید که اقتصاد این کشور بر پایه کشاورزی و به صورت خاص، صادرات موز می چرخد. از لحاظ جغرافیایی اگر بخواهید بررسی نمایید که دومینیکا کجاست، باید بیان داشت که این جزیره در بخش شرقی قاره آمریکا واقع شده است.

این جزیره زیبا اولین بار توسط کریستف کلمب کشف گردید. در آن زمان اکثر جمعیت این جزیره را برده های آفریقایی تشکیل می دادند. در حال حاضر زبان رسمی مردمان آن انگلیسی است اما در برخی از مناطق آن به زبان فرانسه نیز صحبت می شود. جالب است در نظر داشته باشید که طوطی شاهی در این جزیره جایگاه خاصی دارد و به همین دلیل بر روی پرچم دومینیکا نیز این مورد مشاهده می شود.

دومینیکا دارای چه آب و هوایی می باشد؟

کشور دومینیکا از پوشش جنگلی بسیار خوبی برخوردار است. آب و هوای این منطقه را می توان در دسته گرم استوایی دسته بندی نمود. با این تفاسیر تغییر فصلی در آن کم می باشد اما باران های سنگین و طوفان های شدید بسیاری در آن رخ می دهد.

از دید زمین شناسان جزیره دومینیکا به عنوان جزیره آنتیل کوچک دیده می شود که در آن آتشفشان های فعال هنوز دیده می شود. به همین دلیل دومین چشمه آب گرم بزرگ جهان نیز در این منطقه قرار دارد که هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می نماید. در این منطقه گونه های حیوانی متفاوتی وجود دارد که متاسفانه برخی از آن ها رو به انقراض می باشند.

بررسی اقتصاد دومینیکا

اگر بخواهید از لحاظ لغوی بدانید که دومینیکا به چه معنا است، باید در نظر داشته باشید که این جزیره در روز یکشنبه کشف شده و به همین دلیل آن را dominica نام نهادند زیرا به زبان لاتین به معنای یکشنبه می باشد. از لحاظ اقتصادی نیز، این کشور در سال های 2003 و 2004 دچار بحران مالی شد اما پس از آن طی سال های 2005 و 2006 رشد 5 درصدی را شاهد بود. پول رسمی این کشور دلار کارائیب محسوب می شود.

هم اکنون به دلیل صنعت و اقتصاد رو به رشد دومینیکا، بسیاری از افراد به دنبال شهروندی دومینیکا می باشند زیرا از این طریق می توانند به مزایای بسیاری از جمله سفر به بیش از 140 کشور جهان بدون ویزا دست یابند. نرخ بیکاری در این کشور حدود 20 درصد است که هر سال نیز نسبت به سال گذشته کمتر می شود. 

صادرات محصولات ارگانیک و کشاورزی در دومینیکا بسیار با اهمیت است، به گونه ای که موز، گریپ فروت، پرتقال، سبزیجات و ... سهم زیادی از تجارت این کشور را به خود اختصاص می دهد. بسیاری از محصولات کشاورزی دومینیکا به کشورهایی نظیر چین، جامائیکا، انگلیس، گویانا و .. صادر می گردد. در مقابل این کشور بسیاری از ماشین آلات و تجهیزات، مواد شیمیایی و غذایی را از دیگر کشور ها وارد می نماید.

زندگی در دومینیکا

پس از آنکه بررسی نمودیم، دومینیکا کجاست، نوبت به آن است که پاسخ دهیم آیا مهاجرت به دومینیکا و اخذ شهروندی دومینیکا ارزشمند است؟ در پاسخ باید بیان داشت که دومینیکا نه تنها به عنوان یک منطقه بهشتی استوایی شناخته می شود بلکه دارای اقتصاد رو به رشد و معافیت مالیاتی است. از سوی دیگر این جزیره جزو امن ترین جزایر در حوزه کارائیب محسوب می گردد.

در این کشور کیفیت زندگی در حد بسیار خوبی قرار دارد و قیمت غذا نیز ارزان می باشد. در حال حاضر بیشتر سرمایه دومینیکا از طریق فروش پاسپورت و توریسم به دست می آید. دولت این کشور برای اینکه بتواند از پس هزینه های اقتصادی این کشور برآید، با فروش پاسپورت خود، کسب درآمد می نماید. لذا علاقه مندان می توانند از طریق سرمایه گذاری در دومینیکا یا کمک های بلاعوض به دولت دومینیکا اقدام به خرید پاسپورت آن نمایند. در این راستا افراد می توانند با پرداخت هزینه 100 الی 200 هزار دلار آمریکا اقدام به دریافت شهروندی دومینیکا نمایند.

جالب است که بدانید برنامه های خرید پاسپورت در دومینیکا به نسبت سایر کشور ها بسیار ارزان تر می باشد. با توجه به اینکه هر ساله فستیوال های فراوانی از جمله لباس، موسیقی و ... در این کشور برگزار می شود که موجب می گردد افراد زیادی به این کشور وارد شوند.

سخن آخر

امروزه افرادی زیادی وجود دارند که به دلیل مزایای پاسپورت دومینیکا مایل هستند پاسپورت آن را دریافت نمایند. باید در نظر داشت که اخذ شهروندی دومینیکا نیاز به یادگیری زبان ندارد. حتی نیاز نمی باشد که شما حتی مدت زمان چند روز در سال در این کشور زندگی نمایید. با این توضیح، می توان از طریق نمایندگان مجاز دولت که در زمینه اخذ شهروندی فعالیت می نمایند به راحتی پاسپورت آن را دریافت نمود. البته باید در نظر داشت که امروزه موسسات زیادی در این حوزه فعالیت می نمایند اما "سفیران ملل" بعنوان کارگزار رسمی نماینده مجاز دولت دومینیکا از به هدر رفتن زمان و سرمایه افراد در پروسه اخذ تابعیت جلوگیری مینمایند. اگر پروسه اخذ پاسپورت به صورت دقیق بررسی شود، می توان بین 4 تا 5 ماه پاسپورت آن را دریافت کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از روال اخذ شهروندی دومینیکا می توانید با مشاوران "سفیران ملل" تماس حاصل نمایید تا با ذکر جزئی ترین نکات، شما را راهنمایی نمایند.

1