28 مارس 2024 - 18:35

فعالیت فروشندگان بلیت هواپیما در چه صورتی تعلیق می‌شود؟

4 ژوئن 2023 - 11:10 dsfr.ir/s394c

فعالیت فروشندگان بلیت هواپیما در چه صورتی تعلیق می‌شود؟
فلای تودی
فروشندگان بلیت هواپیما

معاون سازمان هواپیمایی کشوری درباره نحو تعلیق برخی فروشندگان آنلاین بلیت هواپیما در صورت گران‌فروشی گفت: معمولا از زمانی که نامه به‌صورت رسمی ابلاغ می‌شود تا طی شدن فرآیند اداری، چند روز زمان می‌برد اما نهایتا باید فعالیت آن آژانس برای مدت زمانی که ذکر شده، متوقف شود.

به گزارش «دنیای سفر»، هفته گذشته اعلام شد پیرو اخطاریه عمومی و توجه به نظارت‌های میدانی به عمل آمده از طریق کنترل بلیت‌های صادره پیامک‌های صدور و فروش بلیت ارسالی به مسافران و مبالغ پرداختی توسط خریداران از طریق سایت jimbo.ir مجوز شرکت خدمات مسافرت هوایی سیران‌گشت به‌علت گران‌فروشی در مسیرهای داخلی توسط سازمان هواپیمایی کشوری به‌مدت یک ماه تعلیق شد.

در این راستا، حسن خوشخو - معاون هوانوردی و امور بین‌المللی سازمان هواپیمایی کشوری - در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نحوه تعلیق برخی فروشندگان آنلاین بلیت هواپیما در صورت گران‌فروشی توضیح داد: آژانس‌ها یا دفاتر فروش بلیت هواپیما، به‌نحوی نماینده فروش ایرلاین‌ها هستند. ایرلاین‌ها بستر لازم را در اختیار آژانس قرار می‌دهند که بتوانند بلیت بفروشند. وقتی به ایرلاین‌ها نامه می‌زنیم، آنها موظف هستند که دسترسی فروش را به آن آژانس ببندند.

وی خاطرنشان کرد: معمولا از زمانی که نامه به‌صورت رسمی ابلاغ می‌شود تا زمانی که اعمال شود و تا زمان طی شدن فرآیند اداری، چند روز زمان می‌برد اما نهایتا باید فعالیت آن آژانس برای مدت زمانی که ذکر شده، متوقف شود.

1