25 آوریل 2024 - 19:59

تحویل ۲ راس بره وحشی در فیروزکوه

25 می 2023 - 11:00 dsfr.ir/yj2sb

تحویل ۲ راس بره وحشی در فیروزکوه
dissolve.com
تحویل ۲ راس بره وحشی در فیروزکوه

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از زنده‌گیری و تحویل ۲ راس بره وحشی در گشت و پایش ماموران اجرایی خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر» از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، داریوش فرخی گفت: ماموران اجرایی مستقر در سر محیط بانی ارجمند حین گشت و پایش منطقه واقع در روستای اهنز به فردی که ۲ راس بره وحشی را با خود داشت، برخورد کردند.

وی با اشاره به اینکه پس از گفت وگو با این شخص و بررسی موضوع مشخص شد که بره ها توسط چوپانی که از اتباع بوده، نگهداری می شد، افزود: ماموران بلافاصله برای اینکه بره ها را به زیستگاه اصلی خود بازگردانند به همراه این شخص به دنبال چوپان گشته اما موفق به پیدا کردن وی نشدند و به ناچار بره ها را با خود به سرمحیط بانی ارجمند منتقل و از آنها نگهداری کردند.

فرخی ادامه داد: پس از هماهنگی های به عمل آمده با اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، بره ها برای نگهداری و جلوگیری از تلف شدن، به مرکز نگهداری حیات وحش پارک طبیعت پردیسان تحویل داده شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه تاکید کرد: شهروندان از دست زدن به نوزادان حیات وحش خودداری کرده و آنها را به هیچ عنوان از طبیعت جدا نکنند.

کشف یک قلاده میمون رزوس در رباط کریم

همچنین رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم از کشف یک قلاده میمون رزوس در توسط ماموران اجرایی این اداره خبر داد و گفت: بر اساس گزارش رسیده به محیط زیست درباره تخلف فردی در نگهداری یک قلاده میمون نژاد رزوس، ماموران حفاظت محیط زیست به محل اعزام شدند.

علی روشنی با اشاره به اینکه طبق هماهنگی با مقام قضایی و ماموران نیروی انتظامی یک قلاده میمون زروس از این متخلف کشف و ضبط شد، افزود: برای این متخلف پرونده قضایی تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

وی تصریح کرد: این حیوان تا زمان تعیین تکلیف به مرکز نگهداری حیات وحش پارک پردیسان تحویل داده شد.

به گزارش ایرنا، میمون رزوس یا ماکاک رزوس یکی از انواع میمون است که در جنوب، شرق و جنوب شرقی آسیا زندگی می‌کند. رزوس تنها میمون کشور افغانستان است و به علت نگهداری آسان در اسارت و استفاده گسترده در باغ وحش‌ها، آزمایشگاه‌ها و به عنوان حیوان خانگی از شناخته‌ شده‌ترین انواع میمون است.

در سالیان اخیر به علت قاچاق این نوع میمون به داخل کشور و رها کردن در طبیعت، جمعیت‌هایی از این جانور در جنگل‌های گیلان و مازندران به صورت گونه‌ای غیربومی و مهاجم پخش شده‌است.

1