19 آوریل 2024 - 21:38

آغاز به کار جشنواره ملی "بهارنارنج" در بابل

5 می 2023 - 08:00 dsfr.ir/gx838

آغاز به کار جشنواره ملی "بهارنارنج" در بابل
babolcity.ir

رییس سازمان فرهنگی‌ و اجتماعی شهرداری بابل از آغاز به کار دوازدهمین جشنواره ملی "بهارنارنج" در این شهرستان خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر» مرتضی عمرانی، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دوازدهمین جشنواره ملی بهارنارنج از ۱۵ اردیبهشت به‌مدت ۷ روز در گلستان نوشیروانی برگزار می‌شود، اظهار کرد: به‌منظور دعوت از مردم استان برای حضور در این جشنواره، تبلیغات محیطی در ورودی‌ها و خروجی‌های استان با آمادگی ۴۵ شهر مازندران انجام شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ شهردار شهرهای مازندران برای حضور در مراسم اختتامیه این جشنواره ملی اعلام آمادگی کردند، افزود: جشن افتتاح جشنواره بهار نارنج از ساعت ۲۰ امشب ۱۵ اردیبهشت ماه در گلستان نوشیروانی آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: این جشنواره همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۳ با برنامه‌های متنوع درهفت محور با عناوین شکوفه‌های نارنج برای کودکان، قصه‌های بهار برای بزرگسالان، مسابقه آشپزی مجمع، عصر شعر بهارنارنجی و غیره اجرا می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری بابل تاکید کرد: در حاشیه این جشنواره، برگزاری کارگاه آموزشی خواص بهارنارنج در فرهنگسرای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بابل را خواهیم داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: قرار است آلبومی از ترانه‌های برگزیده خواننده‌های بابلی با محوریت بهارنارنج و کتابی چکیده از اشعار جمع‌آوری شده از شاعران بابلی را در اختتامیه رونمایی کنیم.

عمرانی با بیان اینکه ۳۸ غرفه بهارنارنج را خواهیم داشت، افزود: از هنرمندان بومی‌محلی ۳ استان کردستان، گلستان و گیلان برای اجرای برنامه‌های موسیقی و اقوام در این جشنواره دعوت شده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « شهرداری بابل » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1