25 آوریل 2024 - 14:30

هنرمند بجنوردی سفر به ۱۲ کشور جهان را آغاز کرد

22 آوریل 2023 - 09:30 dsfr.ir/5o2g2

هنرمند بجنوردی سفر به ۱۲ کشور جهان را آغاز کرد
روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی
حامد مطران لوئی و سفر به ۱۲ کشور جهان

هنرمند استان خراسان شمالی سفر با خودروی شخصی به ١٢ کشور را برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی کشورمان در مجامع بین المللی آغاز کرد.

به گزارش «دنیای سفر» از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، حامد مطران لوئی هنرمند و فعال گردشگری، روز چهارشنبه - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - به عنوان سفیر فرهنگ و هنر ایران زمین، با شعار «هنر برای صلح و دوستی» سفر خود را آغاز کرد.

وی با اتومبیل شخصی خود که بدنه آن حاوی نمادها و تصاویری از جاذبه‌های تاریخی و آثار باستانی کشورمان است، از کشورهای متعددی شامل ترکیه، بلغارستان، صربستان، بوسنی و هرزگوین، کرواسی، اسلواکی و ایتالیا عبور خواهد کرد.

حامد مطران لوئی در خصوص اهداف این پیمایش که تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت، گفت: تلاش برای مقابله با ایران‌هراسی در مجامع مختلف، ارائه تصویری درست و واقعی از میزان امنیت و ظرفیت‌های موجود در کشورمان در سطح بین‌المللی، معرفی هنر، فرهنگ غنی و تمدن کهن ایران به مردمان کشورهای مسیر، از مهمترین اهداف آغاز و انجام این سفر است.

وی ادامه داد: در این سفر با کنسولگری‌ها، شهرداری‌ها و سفارتخانه‌ها، جلساتی خواهیم داشت و اقلام فرهنگی و تبلیغاتی از جاذبه های ایران، بروشورهای پرتال ویزیت ایران که با ۶ زبان زنده دنیا در دسترس عموم قرار دارد، هدایای ویژه و صنایع دستی ایران را به منظور ایجاد تعامل سازنده و تبادل گردشگر، ارائه خواهیم کرد.

مطران لوئی درباره هزینه های این سفر بین المللی، اظهار داشت: با شرکت در نمایشگاه‌های صنایع دستی و فرهنگی که در کشورها و شهرهای هدف برگزار می شود و ارائه هنرهای سنتی و صنایع دستی شهر بجنورد و استان خراسان شمالی، در کنار معرفی این هنرها، بخشی از هزینه های سفر را تأمین می کنم.

در همین راستا شرکت در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فلورانس در ایتالیا، یکی از برنامه های اصلی این سفر است.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک، همه ملت‌ها با شناخت درست و واقعی از ایران، کشورمان را به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر خود قرار دهند.

این هنرمند و فعال گردشگری کشورمان پس از ایتالیا و در مسیر بازگشت، از کشورهای سوئیس، یونان، فرانسه و آلمان نیز عبور خواهد کرد.

1