25 آوریل 2024 - 20:29

رشد سفر با ناوگان ریلی جنوب

20 آوریل 2023 - 14:00 dsfr.ir/uk4cs

رشد سفر با ناوگان ریلی جنوب
ایران نیهون
ایستگاه راه آهن اهواز

مدیرکل راه‌آهن جنوب از جابه‌جایی حدود ۱۳۴‌هزار مسافر توسط قطارها در پیک نوروزی امسال خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر» عبدالکریم درویش‌زاده در خصوص تردد مسافران در پیک نوروزی اظهار کرد: در پیک نوروزی راه‌آهن جنوب که از ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین امسال بود، ۲۰۶ رام قطار اقدام به جابه‌جایی مسافران کردند. وی افزود: این میزان در مقایسه با نوروز سال گذشته که ۱۶۶ رام قطار بوده ۲۳‌درصد رشد داشته است.

مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: در این بازه زمانی حدود ۹۲‌هزار مسافر توسط قطارهای برون‌استانی به خارج از استان جابه‌جا یا وارد استان شده‌اند. این میزان مسافر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲‌درصد رشد داشته است.

درویش‌زاده اظهار کرد: در داخل استان نیز در این ایام بیش از ۴۲‌هزار مسافر توسط قطارهای حومه‌ای جابه‌جا شده‌اند.

وی ادامه داد: این میزان تردد مسافر با قطارهای حومه‌ای در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که حدود ۳۷‌هزار نفر مسافر جابه‌جا شد، رشد حدود ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد. مدیرکل راه‌‌‌آهن جنوب از رشد ۵۹ درصدی جابه‌جایی مسافر در راه‌‌‌آهن جنوب در یک‌سال گذشته خبر داد.

درویش‌زاده با اشاره به آمار تردد یکساله مسافران در محور ریلی جنوب اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از یک میلیون و ۴۱۰‌هزار نفر توسط ناوگان ریلی جنوب به سایر نقاط کشور جابه‌جا شدند.

وی افزود: این میزان تردد در محور ریلی جنوب در مقایسه با سال پیش از آن که ۸۸۶‌هزار و ۲۷۶ مسافر بوده، ۵۹‌درصد رشد داشته و این موضوع بیانگر استقبال مردم از قطار و تردد به وسیله ناوگان حمل‌ونقل ریلی است.

مدیرکل راه‌‌‌آهن جنوب با اشاره به تردد درون‌استانی مسافران ادامه داد: در طول سال ۱۴۰۱، بیش از ۹۷۹‌هزار مسافر توسط ناوگان ریلی اداره‌‌‌کل راه‌‌‌آهن جنوب در داخل استان جابه‌جا شده‌‌‌اند.

درویش‌زاده گفت: این میزان جابه‌جایی مسافر در مقایسه با سال ۱۴۰۰ که بیش از ۶۴۴‌هزار مسافر در داخل استان توسط قطارهای محلی راه‌‌‌آهن جنوب جابه‌جا شده، ۵۲‌درصد رشد داشته است.

1