25 آوریل 2024 - 19:56

رونمایی از یک اسکلت نادر

3 آوریل 2023 - 20:20 dsfr.ir/gn7t3

رونمایی از یک اسکلت نادر
abc.net.au
نمایش اسکلت یک «تیرانوسوروس رکس» عظیم الجثه در سوئیس

میلیون ها سال پس از زندگی دایناسورها روی کره زمین، اسکلت یک «تیرانوسوروس رکس» عظیم الجثه پیش از آن که حراج شود در سوئیس به نمایش گذاشته شد.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از رویترز، اسکلت یک «تیرانوسوروس رکس» گوشت خوار غول پیکر که با نام «TRX-۲۹۳ Trinity» شناخته می شود، درحالی از روز چهارشنبه در سوئیس به نمایش گذاشته شده است که قرار است در حراجی هجدهم آوریل با قیمت تخمینی ۵ تا ۸ میلیون فرانک سوئیس معادل ۵.۴۳ تا ۸.۷۰ میلیون دلار به مزایده گذاشته شود.

این اسکلت که ۳.۹ متر ارتفاع و ۱۱.۶ متر طول دارد، سومین اسکلت دایناسور «تی رکس» به شمار می رود که تاکنون به مزایده گذاشته شده است. این اسکلت همچنین نخستین «تی رکس» خواهد بود که در یک حراجی واقع در اروپا ارائه می شود.

به گفته مسؤولان حراجی، این اسکلت «Trinity» (سه گانه) نام دارد؛ چراکه با استفاده از استخوان های سه دایناسور ساخته شده که همگی در ایالات متحده آمریکا کشف شده اند. باقی نام این اسکلت نیز برگرفته از ۲۹۳ استخوان تشکیل دهنده آن است.

به گفته «هانس جیکوب سیبر»، دیرینه شناس موزه دایناسور در سوئیس، کشف فسیل های «تی رکس» به ندرت اتفاق می افتد. این متخصص در گفت وگو با رویترز، اظهار کرد: «این اسکلت شبیه سازی یا کپی نیست، بلکه اصل است و تعداد بسیار بسیار کمی از آن وجود دارد. در حقیقت تا حوالی ۱۹۷۰ یا ۱۹۸۰ میلادی، کمتر از ۱۰ تیرانوسوروس وجود داشت که بیشتر آن ها در موزه های ایالات متحده نگهداری می شدند.» 

تقریبا تمام دیگر فسیل های «تی رکس» در موزه ها نگهداری می شوند و این یعنی زمانی که یک اسکلت مشابه در حراجی ارائه می شود تقاضا برای آن بسیار بالا است.

دو «تی رکس» که در آمریکای شمالی کشف شدند و به نام های «سو» و «استن» شناخته می شوند به ترتیب در سال ۱۹۹۷ و ۲۰۲۰ به قیمت ۸.۴ و ۳۱.۸ میلیون دلار فروخته شدند.

1