28 مارس 2024 - 21:03
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری:

ظرفیت گردشگری ایران را افزایش می دهیم

2 آوریل 2023 - 23:40 dsfr.ir/4p3ny

ظرفیت گردشگری ایران را افزایش می دهیم
اقتصاد آنلاین
گردشگران خارجی در ایران

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از برنامه ریزی برای افزایش ورود گردشگران به ایران به عنوان اولویت این وزارتخانه در سال جدید خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر»، عزت الله ضرغامی در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که برنامه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برای جذب گردشگران خارجی چیست، اظهار کرد: هدف گذاری که در زمینه تعداد گردشگران ورودی به کشور می کنیم، براساس اقتضائات است.

وی افزود: آنچه که ما در دولت پیگیر هستیم و به ویژه در برنامه هفتم توسعه به آن توجه داریم این است که ساختار و اقتضائات لازم را به گونه ای سازماندهی کنیم که ظرفیت گردشگری ما را آنطور که شایسته است افزایش دهد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این وزارتخانه برای تدوین برنامه پنج ساله خود، تأکید کرد: ما الان منتظریم این برنامه پنج ساله به نتیجه برسد و درباره برخی زیرساخت هایی که به طور جدی تغییر کرده به جمع بندی نهایی برسیم و گام های بعدی را هم برداریم.

ضرغامی یادآور شد: ما در دوره کرونا شاهد واردشدن لطمه ای جدی به گردشگری بودیم. الان هم ایران هراسی مطرح شده، اما ان شاءالله هیچکدام از این موارد تأثیری در برنامه ما نمی گذارد و حتماً افزایش ورود گردشگر به ایران جزو برنامه های امسال ماست.

1