19 مارس 2024 - 01:00
معاون استاندار خراسان رضوی خبر داد

ورود بیش از ۸ میلیون زائر به مشهد تا روز گذشته

31 مارس 2023 - 09:40 dsfr.ir/nn8je

ورود بیش از ۸ میلیون زائر به مشهد تا روز گذشته
شهرآرا
مسافران نوروزی در مشهد

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: از ۱۵ اسفند تا روز گذشته هشت میلیون و ۲۳۴ هزار و ۲۷۷ زائر به استان و در نهایت مشهد وارد شدند که از این مجموع پنج میلیون و ۵۱۲ هزار و ۵۱۶ نفرشب از ظرفیت اسکان استفاده کردند.

به گزارش «دنیای سفر»، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد امروز، ۱۰ فروردین ماه، در یازدهمین نشست خبری قرارگاه مرکزی زائران خراسان رضوی که در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برگزار شد، در خصوص آمار ورود زائران به مشهد و استان بیان کرد: روز گذشته ۴۵۷ هزار و ۶۰ نفر زائر به استان و در نهایت مشهد وارد شدند. شب گذشته ۲۲۲ هزار و ۷۰۶ نفر در مشهد از ظرفیت های اسکان رسمی، موقت و اضطراری استفاده کردند. آمار ورود مسافر به استان در بازه زمانی ۱۵ اسفند سال گذشته تا دیروز، هشتم فروردین، ۱۱ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۳۳۱ نفر بوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حوزه تاکسیرانی در مجموع ۲۱۰۰ تخلف از ناوگان تاکسیرانی احصا شد، تصریح کرد: در طول این مدت ۶۸ شکایت توسط مردم و زائران به سازمان تاکسیرانی واصل و ۳۰ تاکسی توقیف شده اند.

پلمب ۳۴ واحد صنفی متخلف در ایام نوروز 

وی در خصوص مجموعه تنظیم بازار و تامین کالا از ۱۵ اسفند تا روز گذشته در استان گفت: ۱۱ هزار و ۶۷۳ بازرسی انجام و ۱۴۵۸ پرونده تشکیل شده که ارزش ریالی آن ها پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است. در مجموع ۸۹۹ شکایت واصله در سطح استان داشتیم که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان عودت داده و ۳۴ واحد متخلف نیز پلمب شده است. سهم مشهد از بازرسی ها ۶۱۰۳ مورد بوده که ۸۸۰ پرونده به ارزش ریالی چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تشکیل شده است. ۴۷۷ شکایت واصله و عودت یک میایارد و ۶۰۰ تومان ۲۲ واحد پلمب شده است.

گنابادی نژاد خاطرنشان کرد: کمیته فناوری ارتباطات و اطلاعات اولویت بسیار مهم و قابل توجهی در ایام نوروز داشت. ۲ مصوبه در کارگروه ملی زیارت داشتیم که به وزیر ارتباطات و دستگاه های ذی ربط استان منعکس شد. مصوبه اول در خصوص آنتن دهی و افزایش پهنای باند در حرم و مشهد است که با استفاده از تمام ظرفیت ها اقدام شود. دومین مصوبه طراحی و راه اندازی سامانه جامع زیارت است که امیدواریم پیگیری و اجرایی شود.

1