19 مارس 2024 - 11:38

صدور ویزای مصر برای ایرانی ها هنوز ساز و کار مشخصی ندارد

1 آوریل 2023 - 00:00 dsfr.ir/7t2wd

صدور ویزای مصر برای ایرانی ها هنوز ساز و کار مشخصی ندارد
vacaywork.com
صدور ویزای مصر برای ایرانی ها هنوز ساز و کار مشخصی ندارد

معاون گردشگری کشور به دنبال اعلام وزارت گردشگری دولت مصر درباره صدور ویزا برای گردشگران ایرانی، گفت: ساز و کار این اقدام از سوی وزارت امور خارجه تاکنون مشخص و اعلام نشده است.

به گزارش «دنیای سفر»، علی اصغر شالبافیان به ایسنا گفت: ویزای ایران سال هاست برای اتباع مصری لغو شده است. به تازگی نیز وزارت گردشگری مصر خبر صدور ویزا برای گردشگران ایرانی را اعلام کرده است، اما هنوز از سوی وزارت امور خارجه کشورمان به معاونت گردشگری اعلام مکتوبی صورت نگرفته است.

معاون گردشگری اظهار کرد: نخست باید ساز و کار این اقدام، مکانیسم و چگونگی صدور ویزای مصر برای گردشگران ایرانی از سوی دولت آن کشور به اطلاع مقام رسمی کشورمان برسد که هنوز به ما اعلام نشده است و به نظر می رسد فعلا و در این مرحله، یک اعلام عمومی انجام شده باشد که البته نشان می دهد دولت مصر مصمم به گسترش روابط توریستی با ایران است؛ اما ساز و کار صدور ویزای توریستی مصر برای گردشگران ایرانی هنوز مشخص و اعلام نشده است.

پایگاه خبری مصراوی چندی پیش به نقل از احمد عیسی وزیر گردشگری مصر از صدور روادید (ویزا) مصر برای گردشگران ایرانی خبر داد. وزیر گردشگری مصر در یک نشست خبری اعلام کرد که کشورش به شهروندان چین، هند، رژیم صهیونیستی، ترکیه، ایران، مراکش و الجزایر ویزای گردشگری و تسهیلات دیگر می دهد. البته او تاکید کرده که شهروندان ایرانی تنها از طریق شرکت های گردشگری می توانند وارد مصر شوند و در حال حاضر تنها می توانند به «جنوب سینا» سفر کنند.

محمدحسین سلطانی فرد رییس دفتر حافظ منافع ایران در مصر پس از اعلام این خبر در توئیتر نوشت: «گردشگران از طریق شرکت ها و تورهای جهانگردی و بر اساس برنامه ای که مورد توافق دو کشور قرار خواهد گرفت وارد مصر خواهند شد. ویزا در فرودگاه صادر می شود.»

شبه جزیره سینا که گردشگران ایرانی در صورت دریافت ویزای مصر، به جنوب آن می توانند سفر کنند

«سینا»؛ منطقه ای که دولت مصر فعلا اجازه سفر به گردشگران ایرانی را به آن داده است، در واقع شبه جزیره ای سه گوش است که میان دریای مدیترانه (از سوی شمال) و دریای سرخ (از سوی جنوب) و کانال و خلیج سوئز قرار گرفته و مساحت آن در حدود ۶۰ هزار کیلومتر مربع است که دارای مرز مشترک با اراضی اِشغالی فلسطین بوده که از همین رو، منطقه ای چالش برانگیز به شمار می آید.

این شبه جزیره بخش آسیایی مصر محسوب می شود و حلقه ارتباط آسیا با آفریقا است و دو استان کشور مصر به نام های «شمال سینا» و «جنوب سینا» را شامل می شود که دارای شهرهای العریش، طور سینا، بیر العبد، الشیخ زوید، رفح، الحسنه، نخل، رأس سدر، أبو زنیمة، أبو ردیسة، شرم الشیخ و طابا است که از میان آن ها، منطقه «شرم الشیخ» توریستی و تفریحی است.

1