25 آوریل 2024 - 05:06

ورود گردشگران خارجی به کردستان ۶۳ درصد افزایش یافت

24 مارس 2023 - 19:30 dsfr.ir/h30qj

ورود گردشگران خارجی به کردستان ۶۳ درصد افزایش یافت
آفتاب نیوز
نوروز در کردستان

استاندار کردستان گفت: ورود گردشگران خارجی به این استان در نوروز امسال و از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش «دنیای سفر»، «اسماعیل زارعی کوشا» جمعه شب در جلسه هماهنگی بین نهادها و استانداران استان های مختلف کشور که به صورت بر خط با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزارشد، اظهار کرد: از ابتدای روز ٢٥ اسفند۱۴۰۱ تا پایان روز سوم فروردین سال جاری،میزبان ١٥ هزار ۵۴۹ گردشگر خارجی در استان بودیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۳ درصد افزایش نشان می دهد.

وی همچنین با اشاره به رشد ٩٥ درصدی اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در مراکز اقامتی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان، افزود: بنا به آمارهای رسمی این دبیرخانه در این بازه زمانی ١٠٦ هزار و١٩٧ نفر در مراکز اقامتی دائم و موقت استان اقامت داشته اند که در این آمار به نسبت نوروز سال ١٤٠١ رشد ٩٥ درصدی داشته است.

استاندار کردستان عنوان کرد: همچنین در این مدت ، ۴۸۴ هزار و ۲۱۱ نفر نیز از جاذبه های گردشگری استان بازدید کرده اند که این رقم نشان دهنده رشد ١١٥ درصدی مسافران به نسبت مدت مشابه سال گذشته است.

وی با بیان اینکه تا روز گذشته شاهد هفت درصد افزایش تردد نسبت به سال گذشته در تمامی محورهای استان بودیم، گفت: از ٢٥ اسفند۱۴۰۱ تا پایان روز سوم فروردین هم ۳۰۰ هزار و ۷۴ تردد جاده ای (خودرو ) در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر استان کردستان بیان کرد: هم اینک شرایط بسیار خوبی در کردستان برای خدمات دهی به مهمانان و گردشگران فراهم است و استقبال و بازدید خوب گردشگران نوروزی از مراسم نوروز در کردستان و جاذبه های تاریخی و طبیعی، نشان از امنیت پایدار در استان دارد.

وی با اشاره به اینکه با همکاری دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر استان، تمام امکانات برای خدمات دهی به مسافران و گردشگران نوروزی به کار گرفته شده است، افزود: اجرای جشنواره اقوام ایرانی، انجام ٣٠ برنامه متنوع نوروزگاهی در سطح استان و برپایی ١٠ نمایشگاه صنایع دستی از جمله برنامه هایی است که به همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در حال برگزاری است و تا پایان تعطیلات در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر ادامه دارد.

1