20 آوریل 2024 - 10:09
شهردار چرام خبر داد

بازگشایی باغ بلقیس چرام بر روی مسافران نوروزی

29 مارس 2023 - 16:50 dsfr.ir/5q4z4

بازگشایی باغ بلقیس چرام بر روی مسافران نوروزی
ویکی مدیا
باغ چشمه بلقیس در شهرستان گچساران قرار دارد

شهردار چرام از بازگشایی باغ چشمه بلقیس چرام بر روی مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر»، حمزه بازی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: پس از جلساتی در فرمانداری شهرستان چرام، درب باغ چشمه بلقیس این شهرستان به روی مسافران و گردشگران نوروزی از فردا نهم فروردین ماه ۱۴۰۲ البته با شرایط ویژه باز می شود.

وی ضمن تبریک عید نوروز و قبولی طاعات و عبادات همه مردم عزیز و مسافران نوروزی افزود: باغ تفریحی چشمه بلقیس چرام به عنوان نگین سبز جنوب کشور با آب و هوایی دلپذیر و طبیعتی زیبا می تواند مقصدی عالی برای مسافران و گردشگران نوروزی باشد.

شهردار چرام بیان کرد: چند روزی به دلیل مناسب سازی باغ دیدنی و زیبای چشمه بلقیس چرام متناسب با ماه مبارک رمضان در خدمات رسانی در این باغ وقفه ایجاد شد. در جهت رعایت حال مسافران و گردشگران و مهمانان عزیز نوروزی این باغ از تاریخ نهم فروردین ماه ۱۴۰۲ پذیرای مهمانان گرامی با شرایط ذیل خواهد بود:

هر گونه پخت و پز بخصوص کباب در محل باغ ممنوع بوده، محل اسکان گردشگران و مسافرانی که شرایط روزه داری را ندارند در پایین دست باغ مشخص و محصور شده است، رعایت حجاب و شئونات اسلامی الزامی است و هر گونه شنا در محل باغ مطابق با قوانین ممنوع است.

گفتنی است، باغ چشمه بلقیس و برج تاریخی مربوط به دوران های تاریخی پس از اسلام است و متعلق به مرحوم اسکندرخان چرامی و در ۴ کیلومتری جنوب شرق شهر چرام و در مسیر جاده چرام - گچساران قرار دارد. این اثر در تاریخ ۷ مهر ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۶۲۸۸ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

1