26 آوریل 2024 - 01:04

واکنش رسمی به هنجارشکنی حوالی دریاچه سد دز!

29 مارس 2023 - 12:30 dsfr.ir/5f08n

واکنش رسمی به هنجارشکنی حوالی دریاچه سد دز!
دریافتی
طبیعتگردی در دریاچه سد دز و شهیون دزفول

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با تاکید بر برخورد قانونی با هر گونه تخلف در تورهای گردشگری گفت: اتفاقی که اخیرا از هنجارشکنی برخی گردشگران در حوالی دریاچه سد دز و شهیون دزفول در فضای مجازی و برخی رسانه ها منعکس شده، گروهی از مسافران شخصی بودند و هیچ ارتباطی با تورهای گردشگری ندارند.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از همشهری آنلاین، یحیی نقی زاده محجوب مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، با بیان اینکه موضوع هنجارشکنی گروهی از گردشگران حوالی دریاچه سد دز و شهیون دزفول، از طریق بخشداری منطقه پیگیری شد، اظهار داشت: بر اساس بررسی به عمل آمده مشخص شد این مسافران به صورت شخصی به محدوده صعب العبوری که حتی خارج از مناطق گردشگری است سفر کرده بودند، با این حال به مسوولان محلی تاکید شده است حتی در صورت مشاهده چنین مواردی به مراجع قانونی اطلاع دهند و هم چنین محدودیت هایی برای تردد گروه های غیر بومی در چنین مناطقی اعمال شود.

وی تصریح کرد: ما از ابتدای فعالیت ستاد تسهیلات سفر ابلاغ کردیم که تورهای گردشگری باید با رعایت کامل موازین قانونی، شرعی و عرفی انجام شود و در صورت بروز هر گونه تخلف و مغایرتی، برخورد قانونی و بدون اغماض صورت خواهد گرفت.

نقی زاده محجوب هم چنین از مسافران و گردشگران گروهی شخصی درخواست کرد با رعایت شئونات ماه رمضان ضمن احترام به حقوق دیگران، شرایط سفری بی دغدغه و ایمن را برای خود و سایرین فراهم کنند.

به گزارش «دنیای سفر» دریاچه دز شهیون در شمال شهرستان دزفول قرار دارد. این دریاچه پشت کوه های منطقه قلعه شاداب و تنگوان قرار گرفته و وسعت این دریاچه در شرایط پرآبی و کم آبی کمی متفاوت بوده و در حالت کلی در حدود ۶٬۰۰۰ هکتار است. عمق دریاچه نیز در ژرف ترین مکان به ۵۰ متر می رسد. آب دریاچه دز از رشته کوه زاگرس منشأ می گیرد.

با کلیک بر روی این لینک فیلم مورد نظر را تماشا کنید

1