28 مارس 2024 - 20:36

برج آزادی همزمان با «ساعت زمین» خاموش شد

26 مارس 2023 - 13:50 dsfr.ir/hr3g9

برج آزادی همزمان با «ساعت زمین» خاموش شد
دریافتی
برج آزادی همزمان با «ساعت زمین» خاموش شد

برج آزادی نماد ملی کشور شامگاه پنجم فروردین همزمان با رویداد جهانی «ساعت زمین» خاموش شد.

به گزارش «دنیای سفر» از روابط عمومی برج آزادی، ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature) است که در آن سازه ها و ساختمان های معروف جهان در آخرین شنبه ماه مارس، به مدت یک ساعت چراغ ها و تجهیزات الکترونیکی غیرضروری خود را با هدف آگاهی بخشی در مورد تغییر اقلیم و حفظ انرژی، خاموش می کنند.

بر این اساس امسال نیز برج آزادی در حمایت از محیط زیست جهانی چراغ هایش خاموش شد.

آیین «ساعت زمین» ۱۴۰۲ شنبه(پنجم فروردین) مصادف با ۲۵ مارچ از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ دقیقه به وقت محلی در سراسر جهان برگزار شد.

برج آزادی قلب تهران، نماد ملی ایران و قدمگاه انقلاب اسلامی است. ساخت این برج که در سال ۱۳۴۵ توسط حسین امانت با عنوان برج شهیاد طراحی شده، از سال ۱۳۴۸ آغاز و در سال ۱۳۵۰ به پایان رسید. معماری بنای یادمانی آزادی برگرفته از معماری عبادتگاه های دوره های ساسانی، سلجوقی و صفویه است.

در نمای این بنا ۲۵ هزار قطعه سنگ با شکل های گوناگون، در ۱۵ هزار شکل مختلف، از معدن جوشقان اصفهان به کار رفته است. محوطه زیرین و طبقات برج به مساحت ۱۲هزار و ۵۰۰ مترمربع فضاهای فرهنگی هنری شامل موزه ها، نگارخانه ها، تالار فرهنگ، سالن ایران شناسی، سالن های همایش و دارای پارکینگ اختصاصی است.

دریافتی

1