25 آوریل 2024 - 01:56

«پیک های پیام آور نوروز» به ترکمنستان رسیدند

26 مارس 2023 - 13:30 dsfr.ir/mk0ic

«پیک های پیام آور نوروز» به ترکمنستان رسیدند
کانون جهانگردی و اتومبیلرانی
رالی تور گردشگری «پیک های پیام آور نوروز» کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

رالی تور گردشگری «پیک های پیام آور نوروز» کانون جهانگردی و اتومبیلرانی که در مسیر ایران - ترکمنستان - ازبکستان و تاجیکستان در حرکت است، همزمان با دهمین روز پیمایش خود، به ترکمنستان رسید.

به گزارش «دنیای سفر» از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، رالی تور فرهنگی و گردشگری پیک های پیام آور نوروز که برای اولین بار با شرکت ۲۸ دستگاه خودرو کمپر و کاروان با حضور اعضای خانواده های ایرانی از استان های مختلف کشور در حال برگزاری است، همزمان با برپایی جشن های نوروزی در کشورهای مسیر از طریق مرز باج گیران در استان خراسان رضوی وارد کشور ترکمنستان شد.

رالی تور گردشگری فرهنگی کمپرها و کاروان های ایرانی در مسیر جاده ابریشم، با توجه به اهمیت تأثیر این رویداد بین المللی در تحکیم روابط کشورهای حوزه نوروز از جمله، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و ایران و به واسطه مشترکات فرهنگی، زبانی، تاریخی و تمدنی این کشورها آغاز شده است.

در طول مسیر حرکت این پیک ها، برنامه های فرهنگی و آیینی اجرا و شرکت کنندگان در تور از جاذبه های طبیعی، گردشگری، باستانی و تاریخی کشورها و شهرهای مقصد خود بازدید می کنند.

ترویج سفرهای زمینی و مسئولانه، توسعه فعالیت های اتومبیل رانی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، تشویق عموم به رعایت قوانین و مقرارات راهنمایی و رانندگی، ترویج فرهنگ رانندگی ایمن و ایجاد حس دوستی، مهربانی، اتحاد و یکپارچگی میان ملت های حوزه جشن نوروز از مهمترین اهداف برگزاری رالی تور گردشگری پیک های پیام آور نوروز است.

به گزارش «دنیای سفر» محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اواخر اسفندماه ۱۴۰۱ گفته بود که در بهار ١۴٠٢ سه رالی بین المللی از مبدا ایران در مسیرهای مختلف به کشورهای اروپایی، آسیای میانه، حوزه خلیج فارس و دریای خزر برگزار می شود.

رالی بین المللی پرسپولیس-آکروپولیس از شیراز تا آتن ، رالی بین المللی پیک های پیام آور نوروزی از ایران در مسیر ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان دو رالی توری است که در بهار برگزار می شود. رالی سوم با حضور کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای خزر برگزار می شود.

وی همچنین توضیح داد که یک رالی هم از مبدا تاجیکستان به سمت ایران برگزار خواهد شد، در این رالی که با هدف آشنایی با دستاوردها و افتخارات ۴٠ ساله ایران برگزار می شود حرکت خودروها از تاجیکستان آغاز می شود در مسیر از ازبکستان و ترکمنستان می گذرند و خودروهایی از این کشورها به رالی ملحق می شوند.

1