25 آوریل 2024 - 21:14

سفر به قشم با ماشین شخصی

26 مارس 2023 - 11:10 dsfr.ir/pz2xj

سفر به قشم با ماشین شخصی
دریافتی
لندینگ کرافت ها، شناورهای دریایی برای انتقال ماشین های شخضی مسافران

اگر می خواهید با اتومبیل شخصی به قشم سفر کنید، ابتدا باید خودتان را به بندرعباس و سپس به بندر پل برسانید. سپس از طریق لندیگراف، خودروی خود را به قشم منتقل کنید. لندینگ کرافت ها، شناورهای دریایی هستند که از آن ها برای انتقال و جا به جایی اتومبیل ها استفاده می شود.

به گزارش «دنیای سفر»، وقتی صحبت از سفر می شود و افراد مختلف تصمیم می گیرند تا برای بازدید از جاذبه های گردشگری و توریستی مختلف سفر کنند، گزینه های بسیار زیادی برای سفر در داخل ایران وجود دارد. اما یکی از مهم ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری، جزیره قشم است که سالانه هزاران مسافر را از اقصی نقاط ایران و جهان به خود جذب می­ کند.

اگر قصد ندارید برای سفر خود به این جزیره از انواع وسایل نقلیه عمومی از جمله هواپیما، اتوبوس و قطار استفاده کنید، تنها راهی که پیش روی شما قرار می گیرد این است که با وسیله نقلیه شخصی و اتومبیل خود به این جزیره سفر کنید. اگر شما هیچ اطلاعاتی از نحوه سفر به قشم با ماشین شخصی خود ندارید، این مقاله از «دنیای سفر» را از دست ندهید.

فهرست مطالب:

۱. آیا شناختی از قشم و موقعیت جغرافیایی آن دارید؟
۲. سفر زمینی به قشم با ماشین شخصی
۳. از چه مسیرهایی با ماشین شخصی به قشم برویم؟
۴. آیا سفر به قشم با ماشین شخصی برای همه امکان پذیر است؟
۵. هزینه سفر به قشم با ماشین شخصی در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟
6. آیا شناختی از قشم و موقعیت جغرافیایی آن دارید؟

سفر با ماشین شخصی به جزیره قشم

جزیره قشم، بزرگ ترین جزیره کشور ایران است که در استان هرمزگان و تنگه هرمز قرار دارد و از شمال به بندرعباس، از جنوب به جزیره هنگام، از شرق به جزیره لارک و از سمت غرب نیز با جزایر تنب بزرگ و تنب کوچک در ارتباط است. این جزیره یک جزیره نوساخته و مدرن بوده و قدمت بسیار زیادی ندارد. با توجه به جاذبه های توریستی و گردشگری بسیاری که در جزیره قشم وجود دارد، مسافران زیادی از طریق راه های مختلف هوایی، زمینی و دریایی به این جزیره سفر می کنند.

سفر زمینی به قشم با ماشین شخصی

جزیره قشم مملو از جاذبه های طبیعی، گردشگری است و سفر به این جزیره شگفت انگیز و زیبا، یکی از تجربه های جالب و ماندگار طول زندگی شما خواهد بود.

از مهم ترین جاذبه های گردشگری جزیره قشم می توان دره ستارگان، جزیره ناز، تنگه چاهکوه، جنگل حرا، غار خربس، غار نمکدان، سد گوران، دره تندیس ها، دره مجسمه ها، دره سکوت و قلعه پرتغالی ها را نام برد. برای اینکه با قشم از تمامی ابعاد آشنا شوید حتما مقاله «راهنمای سفر به قشم» را مطالعه کنید تا مانند یک مسافر کاربلد به قشم سفر کنید.

برای سفر به قشم با ماشین شخصی، باید در ابتدا مسیرهای مشخص شده از مبدا و مقصد را شناسایی کرده و تمام مسیرهای آن را کنترل کنید. برای شروع سفر زمینی به قشم با ماشین شخصی، علاوه بر بررسی وضعیت تمام مسیرهای منتهی به قشم، باید شرایط آب وهوایی مسیر را نیز مطالعه کرده و تمام اطلاعات مورد نظر را استخراج کنید.

از چه مسیرهایی با ماشین شخصی به قشم برویم؟

برای سفر به قشم با ماشین شخصی دو مسیر اصلی وجود دارد و شما با انتخاب هرکدام از این دو مورد، می توانید خود را به بندرعباس برسانید و در این شهر بین راهی تصمیم بگیرید که می خواهید سفر خود را با خودروی شخصی تان ادامه دهید یا نه! در ادامه مسیر، به یکی از دو شیوه زیر می توانید خود را به جزیره رویایی قشم برسانید:

سفر زمینی به قشم از مسیر شهرهای سیرجان و یزد

اگر می خواهید سفر به قشم با ماشین شخصی را تجربه کنید و در طول سفر خودرو خودتان همراهتان باشد، باید از بندر عباس به بندر پل که در فاصله نیم ساعتی بندر عباس قرار دارد، بروید. سپس از این بندر، وسیله نقلیه شخصی خود را توسط لندینگ کرافت یا شناورهای خودروبر به قشم منتقل کنید. ماشین شما از طریق لندینگ کرافت به بندر لافت و قشم می رسد و می توانید پس از تحویل گرفتن آن، به سمت محل اقامت خود بروید و سفری هیجان انگیز را شروع کنید.

سفر زمینی به قشم از شهرهای اصفهان، جهرم و لار

اما اگر نخواهید پس از رسیدن به بندرعباس، ماشین خود را به جزیره قشم ببرید، می توانید ماشین خود را در یکی از پارکینگ های بندرعباس پارک کرده و به سمت اسکله حقانی بروید و آنجا با سوار شدن به یکی از کشتی های مسافربری دریایی خود را به جزیره زیبای قشم برسانید.

امکان سفر به جزیره قشم از هر دو راه برای مسافران زمینی قشم، فراهم است و مسافران می توانند با توجه به شرایط و سلایق خود یکی از را انتخاب کنند. مطمئنا هر دو مسیر، خاطرات خوشی از سفر به قشم برای شما رقم خواهند زد.

آیا سفر به قشم با ماشین شخصی برای همه امکان پذیر است؟

سفر به قشم با ماشین شخصی برای عموم افراد آزاد است و افراد می توانند با هر نوع وسیله نقلیه ای خود را به قشم برسانند. هنگامی که شرایط آب و هوایی و در حالت کلی شرایط جوی قشم مناسب نباشد، امکان تردد و جا به جایی به این جزیره وجود ندارد. در این شرایط، برای جلوگیری از صدمات جانی و مالی به مسافران، سفر به قشم با ماشین شخصی ممنوع اعلام می شود.

در برخی از زمان های خاص سال که تردد به این جزیره محدود می شود، چنانچه مسافران کارت و یا برگه اقامتی اجاره سوئیت در قشم داشته باشند که نشان دهنده رزرو اقامتگاه مسافرین است، مجوز تردد برای این مسافران راحت تر صادر می شود.

هزینه سفر به قشم با ماشین شخصی چقدر است؟

مسافران سفر به قشم با ماشین شخصی، می توانند از دو راه خود را به شهر بندرعباس برسانند و اگر قصد داشتند اتومبیل شخصی خود را نیز به جزیره قشم ببرند، می توانند به بندر پل بروند. بندر پل در فاصله نیم ساعتی بندر عباس قرار دارد که در آن شناورهای بزرگی برای انتقال وسایل نقلیه به بندر لافت در نزدیکی جزیره قشم، مستقر هستند.

این شناورهای خودروبر که لندینگ کرافت نامیده می شوند، به طور شبانه روزی بین دو بندر پل و بندر لافت به جا به جایی اتومبیل ها مشغول هستند. پس در هر ساعتی از شبانه روز که خود را به این بندر برسانید، به سادگی می توانید سفر به قشم با ماشین شخصی را تجربه کنید. قبل از سفر به قشم، وضعیت آب و هوایی منطقه را کنترل کنید تا گرفتار آب وهوای نامساعد دریایی نشوید.

هزینه حمل و نقل خودرو به جزیره قشم بنا به زمان سفر به جزیره قشم متفاوت است و ممکن است در بعضی بازه های زمانی افزایش زیادی داشته باشد. پس از پرداخت هزینه حمل خودرو به قشم، برگه ای در اختیار مسافران قرار داده می شود که در حین رفت و برگشت باید آن را همراه با خود داشته باشند. پس از انجام این مراحل، به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به جزیره قشم خواهید رسید.

1