27 مارس 2024 - 21:52
معاون استاندار خبر داد:

رشد ۲۲ درصدی بازدید از فلک الافلاک

26 مارس 2023 - 09:30 dsfr.ir/qa3cb

رشد ۲۲ درصدی بازدید از فلک الافلاک
ایرنا
مسافران نوروزی در قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: تاکنون ۳ میلیون و ۹۰۰ تردد از محورهای استان انجام شده است.

به گزارش «دنیای سفر»، دکتر احمدرضا دالوند چهارم فروردین در جلسه ستاد خدمات سفر که با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به صورت برخط از طریق ویدئوکنفرانس تشکیل شد، به برگزاری ۳۱ جلسه استانی و شهرستانی جهت هماهنگی دستگاه ها برای خدمات رسانی به مهمانان اشاره و با بیان اینکه تاکنون تقریباً ۳ میلیون و ۹۰۰هزار تردد در استان رخ داده است، اظهار کرد: به طور متوسط طی شبانه روز حدود ۴۹۳ هزار تردد در محورهای لرستان داشته ایم.

وی ظرفیت اقامتگاه ها و اسکان های نوروزی آموزش و پرورش و دانشگاه لرستان را حدود ۳۰ هزار نفر در شبانه روز عنوان کرد و افزود: از ابتدای تعطیلات تاکنون تقریبا ۶۸ هزار نفر در مراکز اقامتی لرستان اسکان داشته اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه همچنین از ابتدای نوروز تاکنون ۲۵۸ هزار نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری لرستان بازدید کردند، خاطرنشان کرد: تا امروز ۳۷ هزار بازدید از مجموعه تاریخی، فرهنگی قلعه فلک الافلاک انجام شده که نسبت به سال گذشته حدود ۲۲ درصد رشد داشته ایم.

وی به بحث بازرسی و نظارت ها در این ایام اشاره کرد و افزود: تقریبا ۱۱ هزار بازدید در قالب ۷۰ اکیپ در سطح استان رخ  داده و یک هزار و ۱۰۰ پرونده تشکیل شده است.

دالوند به منظور کاهش تصادفات از ایجاد دو مرکز رفاهی و خدماتی موقت در ۳۰ الی ۶۰ کیلومتری آزادراه خرم زال و خرم آباد اراک خبر داد و عنوان کرد: در محورهای لرستان تاکنون ۶ فقره تصادف رخ  داده که نسبت به سال گذشته کاهش داشته اما متاسفانه ۷ فوتی داشته ایم.

وی ادامه داد: با تدابیر پلیس راهنمایی و راهور، امیدواریم این آمار تا پایان طرح نوروزی نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کند.

1