25 آوریل 2024 - 23:48
سامانه ملی سفر گزارش کرد

«تهران» در صدر تخلفات خدمات سفر

24 مارس 2023 - 21:40 dsfr.ir/hh5sy

«تهران» در صدر تخلفات خدمات سفر
مجید خواهی
«نوروز ۱۴۰۲» کاخ سعد آباد

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با معرفی سامانه تلفنی ۰۹۶۲۹برای ارائه اطلاعات سفر و ثبت شکایت ها و تخلف ها، اعلام کرد: تهران تاکنون بیشترین شکایت ها را داشته است.

به گزارش «دنیای سفر»، یحیی نقی زاده محجوب مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری ضمن بیان این مطلب افزود: در این سامانه به صورت برخط و ۲۴ ساعته تمام موضوعات مرتبط با سفر، از جمله اطلاعات اماکن و تأسیسات گردشگری، مسیرها و وضعیت آب و هوا قابل دسترس است. همچنین امکان ثبت شکایت، پیشنهاد و یا حتی تقدیر از کسانی که خدمات مطلوب ارائه کرده اند، از این طریق فراهم شده است.

او اضافه کرد: این سامانه پس از دریافت شکایات، موضوعات و پیشنهادات مسافران، کد پیگیری ثبت را به مسافر اعلام می کند. شکایت واصله فورا از طریق عوامل نظارت ستادهای اجرایی و همکاران کمیته نظارت ستاد مرکزی مورد پیگیری قرار گرفته و نتیجه بررسی و رسیدگی ها به مسافران اعلام می شود.

علی اصغر شالبافیان رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور نیز در بازدیدی که از مرکز سامانه ۰۹۶۲۹ داشت، اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ تا پایان دوم فروردین ماه ۱۴۰۲ حدود ۶۸ هزار نفر با این سامانه تماس گرفتند که حدود ۷۰ درصد این تماس ها برای دریافت اطلاعات از وضعیت راه ها، آب وهوا و پرسش درباره اماکن اقامتی بوده که ۲۱۵ مورد آن مرتبط با شکایات یا تخلفات احتمالی است که در دست بررسی بوده و بخش بیش تری از آن ها پاسخ داده شده است. 

معاون گردشگری کشور همچنین گفت: به گونه ای برنامه ریزی شده که الزاما تا پایان تعطیلات نوروز به تمام این شکایات پاسخ داده شود به جز مواردی که نیاز به ورود دستگاه قضایی و حکم دادگاه دارد.

شالبافیان اضافه کرد: به استان هایی که مشکلات مردم را بررسی نکردند، تذکر دادیم تا در اسرع وقت به آن ها پاسخ داده شود. نباید هیچ شکایتی بدون پاسخ بماند.

بنا بر آخرین گزارش کانون جهان گردی و اتومبیل رانی که این سامانه زیر نظر آن فعالیت دارد، تا کنون استان تهران بیش ترین آمار شکایت ها را داشته و استان های خراسان رضوی، اصفهان و یزد به ترتیب بیشترین تعداد شکایت ها را به خود اختصاص داده اند. همچنین اماکن اقامتی و پس از آن، دفاتر خدمات مسافرتی و پایانه های مسافری تا کنون دارای بیشترین تعداد شکایت بوده اند.

1