19 آوریل 2024 - 11:13

سفرهای دریایی هرمزگان به مرز یک میلیون نفر رسید

22 مارس 2023 - 23:50 dsfr.ir/8n0cu

سفرهای دریایی هرمزگان به مرز یک میلیون نفر رسید
ایرنا
ناوگان مسافربری دریایی در سواحل هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از آغاز اجرای طرح سفرهایی دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۲ تا یکم فروردین ۹۵۲ هزار و ۳۲۶ نفر مسافر و گردشگر در بنادر این استان جابه جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسین عباس نژاد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران میزان جابه جایی شناورهای مسافری و گردشگری بین جزایر استان هرمزگان را نیز ۱۹ هزار و ۵۹۶ شناور اعلام کرد و افزود: مقصد عمده مسافران نوروزی بیش تر جزایر قشم، هرمز و کیش بوده است.

رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان بیان کرد: همچنین طی این مدت ۱۵۴ هزار و ۳۸۰ دستگاه خودرو نیز از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و بالعکس جابه جا شده که در این بخش نیز ۲۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

عباس نژاد، میزان جابجایی مسافر از بندر شهید حقانی طی این مدت را ۹۲هزار و ۹۵۱ نفر و تعداد جابجایی شناورهای مسافری را یکهزار و ۸۶ شناور اعلام کرد و گفت: همچنین ۲۵۴ هزار و ۹۴۱ مسافر و ۶۷ هزارو ۸۲۳ خودرو از قشم به لافت جابه جا شده است.

به گفته وی؛ طی این مدت نیز پنج هزار و ۷۶۳ مسافر از طریق بندر آفتاب از طریق یکهزار و ۷۳۴ خودرو و ۷۱ شناور مسافری جابه جا شدند.

رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان اضافه کرد: به دلیل ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، رفت و آمد در بنادر مرکزی و غرب استان هرمزگان ممنوع است و در صورت فعال شدن این بنادر در اسرع وقت اطلاع رسانی خواهد شد.

1