19 آوریل 2024 - 07:28
رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر:

مراکز اقامتی رسمی در بسیاری از شهرها امکان پذیرش مسافر دارند

22 مارس 2023 - 23:20 dsfr.ir/pw6yj

گردشگران نوروزی در عمارت چهلستون اصفهان

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با بیان اینکه تمهیدات لازم برای اسکان اضطراری مسافران بین راهی پیش بینی شده است، گفت: اقامتگاه های رسمی از جمله هتل ها در بسیاری از شهرها امکان پذیرش مسافر را دارند.

به گزارش «دنیای سفر» از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، علی اصغر شالبافیان با بیان اینکه اقامتگاه های رسمی از جمله هتل ها در بسیاری شهر ها امکان پذیرش مسافر را دارند؛ با توجه به شرایط جوی و بارندگی ها در برخی نقاط کشور تمهید برای اسکان مسافرانی که بین راه نیاز به اقامت اضطراری دارند نیز پیش بینی شده است.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در راستای هم افزایی نیروهای مربوط به ایمنی راه ها بر تشکیل جلسه فوری و اضطراری ستادهای اجرایی خدمات سفر با حضور استانداران تاکید کرد.

شالبافیان با اشاره به لزوم اقدامات و تمهیدات لازم در راستای ارتقای ایمنی راه ها، کاهش حوادث جاده ای و مدیریت ترافیک بیان کرد: با توجه به گزارش های واصله و رصد شرایط تمامی ستادهای اجرایی خدمات سفر استانی جلسات اضطراری با حضور استاندار و یا معاون استاندار برگزار کنند.

وی بسیج وهم افزایی نیروهای مربوط به ایمنی راه ها را از مهم ترین نکات تشکیل این جلسه اضطراری برشمرد.

به گزارش ایرنا، پس از تجربه موفق خدمات رسانی نوروز ١۴٠١، «ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر» از مهرماه با عضویت ٢۵ دستگاه اجرایی با محوریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ریاست علی اصغر شالبافبان معاون گردشگری کشور در محل این وزارتخانه تشکیل شده است.

فعالیت این ستاد که از ٢۶ اسفند ١۴٠١ آغاز شده است برای تعطیلات نوروزی تا ١٨ فروردین ١۴٠٢ و پس از آن تا پایان ماه مبارک رمضان برای مدیریت سفر در تعطیلات پایان ماه مبارک، فعالیت خواهد داشت.

مدیریت و بررسی وضعیت محورها و مسیرهای سفر، مبادی و مقاصد سفر، محل های اقامت و پذیرایی، امدادرسانی و اطلاع رسانی از تغییرات آب و هوا و وضعیت ترافیکی جاده ها با هدف افزایش کیفیت خدمات و رضایتمندی گردشگران و مسافران از مهمترین و ظایف و ماموریت های این ستاد است که شعب آن در همه استان ها و شهرستان های کشور نیز همزمان با ستاد مرکزی تشکیل و شبانه روزی فعالیت می کنند.

نوروز ۱۴۰۱ با توجه با فروکش کردن ویروس کرونا و کاهش محدودیت های سفر بعد از سه سال، موج سفرهای داخلی در کشور شکل گرفت که از آن به عنوان سونامی سفر» تعبیر شد، که با توجه به گزارش های چند روز گذشته پیش بینی می شود نوروز امسال هم با حجم فزاینده سفرهای داخلی روبه رو شویم.

1