28 مارس 2024 - 09:49

رکورد بازید از کاخ سعدآباد شکسته شد

22 مارس 2023 - 23:00 dsfr.ir/4h0o5

رکورد بازید از کاخ سعدآباد شکسته شد
ایرنا
گردشگران در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در نخستین روز از بهار ۱۴۰۲

مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در نخستین روز از بهار ۱۴۰۲، میزبان ۱۱ هزار گردشگر نوروزی بود و رکورد سال گذشته خود را ارتقاء داد.

به گزارش «دنیای سفر» از روابط عمومی و امور بین الملل مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، طبق آمار اعلام شده از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در نخستین روز از بهار ۱۴۰۲، تعداد ۱۰ هزار و ۸۹۹ نفر از موزه های مجموعه سعدآباد بازدید کردند که از این میزان، ۲۲ بازدیدکننده غیرایرانی بودند.

بدین ترتیب، مجموعه سعدآباد عنوان «پربازدیدترین موزه تهران در نخستین روز از بهار» را به خود اختصاص داد.

سال گذشته و در نخستین روز سال ۱۴۰۱، ۸۴۸۹ نفر از موزه های سعدآباد بازدید کرده بودند. بنابراین، در نخستین روز بهار امسال، مجموعه سعدآباد رکورد بازدیدهای خود را ارتقاء داد و پیش بینی می شود، این رکوردزنی در روزهای آتی هم ادامه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، ساعت کاری مجموعه سعدآباد در ایام نوروز (اول تا داوزدهم فروردین ۱۴۰۲) از ۱۰ تا ۲۱ است و بلیت فروشی تا ساعت ۱۹ انجام می گیرد. البته موزه های اتومبیل، آب، برادران امیدوار و سبز از این قاعده مستثنی هستند و بازدید از آن ها فقط تا ساعت ۱۹ (بلیت فروشی تا ساعت ۱۷) امکان پذیر است.

همچنین به اطلاع می رساند اپلیکیشن «نشان» برای مسیریابی در مجموعه سعدآباد اختصاصی سازی شده است. مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد روز ۱۳ فروردین تعطیل است.

1