28 مارس 2024 - 19:44

ساعت کار موزه ها و اماکن تاریخی در نوروز و ماه رمضان

22 مارس 2023 - 17:40 dsfr.ir/9q2zp

ساعت کار موزه ها و اماکن تاریخی در نوروز و ماه رمضان
irannationalmuseum.ir
نمایشگاه ها یافته های باستان شناسی در موزه ملی ایران (موزه ایران باستان)

موزه ها و اماکن تاریخی زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تعطیلات نوروز و ماه رمضان از ساعت ۱۰ تا ۲۱ باز هستند.

به گزارش «دنیای سفر»، براساس دستورالعمل صادر شده از سوی معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، موزه ها و اماکن تاریخی از اول تا سیزدهم فروردین ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ شب فعال هستند.

بلیت فروشی در اماکن تاریخی و موزه ها نهایت تا یک ساعت پیش از پایان ساعت کار انجام می شود. در برخی از مجموعه ها، از جمله کاخ گلستان تا ساعت ۱۷ عصر فروش بلیت ادامه دارد. کاخ سعدآباد نیز تا ساعت ۱۹ بلیت فروشی را انجام می دهد. موزه ملی ایران هم اعلام کرده که تا ۴۵ دقیقه قبل از پایان ساعت بازدید، بلیت فروشی بسته خواهد شد.

درباره نحوه فعالیت اماکن و محوطه های تاریخی در روز سیزدهم فروردین ماه هنوز اطلاع رسانی نشده است. در سال های گذشته بعضی از این اماکن که محوطه و فضای باز دارند، در روز سیزدهم فروردین ماه، تعطیل بودند.

هرگونه تغییر در زمان بازدیدها در تعطیلات نوروز که مقارن با ماه رمضان است، از سوی موزه ها و اماکن تاریخی و یا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام خواهد شد.

1