19 آوریل 2024 - 10:59
مدیرکل میراث فرهنگی لرستان خبر داد:

نمایش ۲۰ شیء جدید تاریخی در قلعه فلک الافلاک

22 مارس 2023 - 17:30 dsfr.ir/5m5nu

نمایش ۲۰ شیء جدید تاریخی در قلعه فلک الافلاک
دریافتی
قلعه فلک الافلاک خرم آباد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از نمایش ۲۰ شیء جدید تاریخی در موزه باستان شناسی قلعه فلک الافلاک خرم آباد خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر» عطا حسن پور اظهار کرد: ۲۰ شیء جدید برای اولین در استان نمایش داده می شوند که بیشتر شامل جنگ افزار، ابزار و ادوات سوارکاری، اشیاء آیینی و اشیاء مربوطه به مراسم نذری، گچبری های غار ساسانی قلاگوری و غیره هستند.

وی ادامه داد: این تغییر محتوای موزه باستان شناسی قلعه فلک الافلاک به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و استقبال بیشتر بازدیدکنندگان انجام شده و همچنین در سایر بخش های این مجموعه، متفاوت تر از همیشه پذیرای هموطنان خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به وجود بیش از ۱۷ هزار شی تاریخی در موزه و گنجینه قلعه فلک الافلاک بیان کرد: این قلعه میراث تمدنی لرستان و ایران است که هر ساله خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می کند لذا در تمام بخش های معماری، تاریخی، باستان شناسی، مردم شناسی و صنایع دستی حرف برای گفتن دارد و سرمایه گذاری در هر کدام از این بخش ها موجب رونق گردشگری خواهد شد.

حسن پور اضافه کرد: موزه قلعه فلک الافلاک در ایام نوروز همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۲۱ آماده بازدید مسافران و گردشگران است.

1