29 مارس 2024 - 14:35
مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد:

پاکسازی پل های تاریخی لرستان از نوشته های تبلیغاتی

19 مارس 2023 - 17:20 dsfr.ir/ec3u1

پاکسازی پل های تاریخی لرستان از نوشته های تبلیغاتی
ویکی مدیا
پل دختر در استان لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از پاکسازی پل های تاریخی استان از شعارنویسی ها، لکه ها، رنگ پاشیدگی ها و نوشته های تبلیغاتی خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر» عطا حسن پور بیست و هشتم اسفندماه اظهار کرد: متأسفانه در سال های اخیر برخی شهروندان با بی توجهی به قدمت و ارزش پل های تاریخی اقدام به شعارنویسی و مخدوش کردن این ابنیه کرده اند که در همین راستا همه پل های تاریخی استان در آستانه سال جدید پاکسازی شدند.

وی ادامه داد: این نوشته ها و شعارنویسی ها اغلب به وسیله رنگ روغنی انجام می گیرد که پاک کردن آن ها هم سخت بودن و ممکن است به بنا آسیب وارد کند ضمن اینکه شعارنویسی بر روی ابنیه تاریخی جرم محسوب می شود و این کار پیگرد قانونی در بردارد.

حسن پور تأکید کرد: پسندیده است هم استانی ها با توجه به قدمت و ارزش پل ها و ابنیه تاریخی هرگز اقدام به مخدوش کردن آنان نکنند و بدانند که این میراث متعلق به خود آنان و کشور است بنابراین باید خود در برابر حفاظت از این ابنیه مسئول بدانند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان کرد: در ایام نوروز بازدید از پل های تاریخی استان به عنوان شاهکار معماری جهان از برنامه ها و اولویت های مسافران و گردشگران محسوب می شود.

1