25 آوریل 2024 - 18:17

سامانه ۱۳۷ تهران چیست؟

22 مارس 2023 - 12:00 dsfr.ir/ih5ns

سامانه ۱۳۷ تهران چیست؟
شهرداری تهران
سامانه ۱۳۷ پلاس شهرداری تهران

رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران گفت: در سامانه ۱۳۷ پلاس خدمات ما ۲۴ ساعته است و از روز دوشنبه خدمات گردشگری ۲۴ ساعته می شود.

به گزارش «دنیای سفر»، رضا ناصری سرای درباره سامانه ۱۳۷ پلاس شهرداری و خدمات جدید حوزه گردشگری در این سامانه اظهار کرد: از برج ۲ امسال اتفاق جدیدی در سامانه ارتباط مردمی شهرداری رقم زدیم و و تحول بزرگی اتفاق افتاد که مبارک بود و این موضوع را می توانیم در آمار مشارکت مردم مشاهده کنیم. این اتفاق بستر مشارکت مردم در موضوعات شهری را تسهیل کرد و مردم می توانند در آن اظهار نظر و همچنین انتقاد و شکایت کنند و بستر گزارشگری فساد را در سامانه ایجاد کردیم و حوزه گردشگری و خدمات شهری هم به این سامانه، اضافه می شود.

وی افزود: امروز در سامانه ۱۳۷ پلاس، زیر کلیدی در سرشماره ۱۳۷ قرار دادیم که شامل خدمات شهروندی و گردشگری است که به عموم مردم این خدمات ارائه می شود و جامعه هدف ما همه مردم کشور هستند و مسافران نوروزی می توانند از آن استفاده کنند.

ناصری سرای گفت: عزیزان در ساعات اداری می توانند با سامانه ۱۳۷ پلاس تماس بگیرند و زیر کلید خدمات شهروندی و گردشگری را انتخاب کنند که بحث اول در مورد راهنمایی و اخذ تورهای گردشگری شهر تهران و موضوع دوم در مورد راهنمایی و مشاوره در حوزه گردشگری است. در سامانه ۱۳۷ پلاس خدمات ما ۲۴ ساعته است و از روز دوشنبه خدمات گردشگری ۲۴ ساعته می شود.

بر اساس گزارش سایت شهر، ناصری سرای خاطر نشان کرد: تعدادی از کمپ ها در پارک ها و مراکز اقامتی کم هزینه را شهرداری برای افرادی که تهران را به عنوان مرکز گردشگری نوروزی انتخاب کردند، ایجاد کرده است و مردم می توانند با تماس با ۱۳۷ پلاس از اطلاعات آن آگاه شوند. در عید امسال با یک سوم حضور کارکنان، به صورت ۲۴ ساعته فعالیت خواهیم داشت.

مهم ترین وظیفه سامانه ۱۳۷، ثبت شکایات در سامانه ۱۳۷ تهران و همچنین بررسی و پیگیری آن است، سامانه ۱۳۷ درخواست ها و شکایت شهروندان را بدون مراجعه حضوری به شهرداری فقط با یک تماس پیگیری می کنند

معرفی سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران

سامانه ۱۳۷ تهران، به منظور دریافت دیدگاه و نظرات شهروندان درباره مدیریت شهر و ایجاد یک ارتباط خوب میان مردم و مدیران بالا رتبه، سامانه ثبت درخواست های مردمی یا همان سامانه ۱۳۷ تهران را راه اندازی کرد.

شعار سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران

سامانه ۱۳۷، شعار مخصوص خود را نیز دارد. شعار این سامانه، سرعت، دقت و صحت است، که با توجه به این سه اصل قصد دارند که شکایات و درخواست های مردمی را به شکل شبانه روزی به ثبت برسانند. هدف سامانه این است که به سرعت و در کوتاه ترین زمان ممکن به پیام های ارسالی از سوی مردم رسیدگی کنند.

مزیت سامانه ۱۳۷ تهران به این است که شما را از مراجعه حضوری به شهرداری جهت ثبت شکایات و انتقادات و درخواست ها بی نیاز می کند.

سامانه ۱۳۷ تهران چیست؟

سامانه ۱۳۷ تهران، برگرفته شده از تمام موارد بالا است که توضیح دادیم و به این هدف به وجود آمده است که به صورت انحصاری کار ثبت انتقادات و پیشنهادات شهروندان تهرانی را به انجام برساند.

شهروندان موثر در رفاه اجتماعی مانند پزشکان و پرستاران و تمامی نیروهای امدادی می توانند به شکل خودجوش و داوطلبانه در بخش نخست در جهت کمک به شهر و همشهریان محترم خود اقدام کنند.

سامانه 137 شهرداری تهران

یکی از مواردی که این سامانه به شکل گسترده بر آن تمرکز کرده است، مسائل مرتبط با ویروس کرونا است. کد شماره ۶ در سامانه ۱۳۷ تهران پیگیری مسائل مقابله با کرونا می باشد.

  • حسن سامانه ۱۳۷ تهران در چیست؟

حسن سامانه اینترنتی ۱۳۷ و سامانه تلفنی به این است که ساکن هر یک از مناطق ۲۲ گانه تهران که باشید می توانید به راحتی با سامانه ارتباط برقرار کنید. این برقراری ارتباط که به شکل کاملا غیرحضوری انجام می شود دارای مزایای بسیار زیادی است. یکی از این مزایا به جلوگیری از ازدحام جمعیت مرتبط می شود و حسن دیگر آن به صرفه جویی در زمان و بالاتر رفتن بازده مربوط است.

  • شهروندان تهرانی بیشتر در مورد چه مسائلی با سامانه ۱۳۷ تهران ارتباط برقرار می کنند؟

موضوعاتی مانند فضای سبز، پارک و محیط زیست بیشترین طرفدار را مابین تماس گیرنده ها یا پیغام گذاران دارند. در کل این سامانه برای رسیدگی به همین موارد به وجود آمده است. جدا از مسائل مربوط به زیباسازی شهر تهران، مسائل مربوط به خدمات و درمان نیز طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده اند. برای مثال پیگیری مسائل مربوط به همه گیری کرونا نیز خواهان فراوانی دارد.

چرا سامانه ۱۳۷ بهتر از مراجعه حضوری به شهرداری است؟

عوامل متفاوتی در این موضوع نقش موثر دارند، برای مثال به نکات زیر توجه کنید:

  1. به عنوان یک شهروند که در جهت بالا بردن سلامت عمومی مردم تلاش می کنید، منطقی است که در مورد مضرات استفاده از خودروها و ترددهای غیر ضروری نیز تفکر کنید.
  2. این سامانه با به حداقل رساندن ترددهای غیرضروری، خود یک نکته مثبت در جهت حفظ سلامت محیط زیست می باشد.
  3. طبق یک سرشماری مشخص شده که پیدایش سامانه ۱۳۷ باعث شده است تا رابطه شهروندان با شهرداری بهتر و ارتباط میان این دو بیشتر شود.

ثبت شکایت در سامانه 137 تهران

در نظر بگیرید شهری که در آن زندگی می کنید مال شما است و باید در آباد کردن آن نقش داشته باشید. شاید به دلیل مشغله های شخصی نتوانید به شهرداری و ارگان های مهم  و موثر مراجعه کنید ولی می توانید با به  کارگیری همین پل ارتباطی نقشی در آباد کردن شهر خود داشته باشید.

چطور با سامانه ۱۳۷ تهران ارتباط برقرار کنیم؟

راه های ارتباطی با شهرداری به ویژه شهر تهران، به دو شکل می تواند صورت بگیرد:

تماس تلفنی با این سامانه که شماره ۱۳۷ است.

نشانی: تهران - ضلع جنوبی پارک شهر - خیابان بهشت - ساختمان شهرداری مرکزی   

تلفن:
۰۲۱-۵۵۶۱۱۱۱۲   

ایمیل: ird@tehran.ir

ثبت شکایت در سامانه ۱۳۷ تهران

مهم ترین وظیفه سامانه ۱۳۷، ثبت شکایات در سامانه ۱۳۷ تهران و همچنین بررسی و پیگیری آن است، سامانه ۱۳۷ درخواست ها و شکایت شهروندان را بدون مراجعه حضوری به شهرداری فقط با یک تماس پیگیری می کنند. شهروندان برای اعلام شکایت ها و نقد ها و حتی تشکرات شما و درخواست های خود ارتباط مستقیمی با سامانه ۱۳۷ دارند و این ارتباط تنگاتنگ، لزوم خدمات رسانی بهتر به مردم را دو چندان می کند.

1