19 آوریل 2024 - 16:13
مدیرکل میراث فرهنگی استان:

۲۰۰۰ تخت اقامتی، پذیرای مهمانان نوروزی لرستان

22 مارس 2023 - 11:20 dsfr.ir/897xj

۲۰۰۰ تخت اقامتی، پذیرای مهمانان نوروزی لرستان
دریافتی
بوم گردی سنگتراشان (ماسوله لرستان) - خرم آباد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۲۰۰۰ تخت اقامتی استان پذیرای مهمانان نوروزی خواهند بود.

به گزارش «دنیای سفر» عطا حسن پور در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: سه سال پیش به خاطر بیماری کرونا مردم برای سفر محدودیت داشتند اما سال ۱۴۰۲ با توجه به رفع این بیماری در لرستان با سونامی مسافر نوروزی و سفر مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: ۲۰۰۰ تخت اقامتی، بیش از ۲۰ هتل و متل در لرستان برای پذیریش مهمانان نوروزی وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: رستوران های سنتی، اقامتگاه های بوم گردی، سفره خانه های سنتی و خانه مسافر آماده استقبال و اسکان مسافران نوروزی است.

حسن پور بیان کرد: در روستای گردشگری فرسش الیگودرز ۲۰ خانه مسافر آماده پذیرش مهمانان نوروزی بوده و این روستا برای اولین بار مجوز گرفته است و پایلوت لرستان محسوب می شود.

وی افزود: همچنین ۱۰ پایگاه فعال اسکان، ۱۶۵ مدرسه ردقالب ۱۵۸۶ کلاس درس و شش خانه معلم در قالب ۱۱۴ اتاق آماده پذیرش میهمانان و مسافرین نوروزی در لرستان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: گردشگری خوراک مختص لرستان در دو بخش (یک بخش غذای گرم در داخل سیاه چادر و معرفی عسل لرستان) در نمایشگاه گردشگری لرستان در تهران راه اندازی شد.

حسن پور با بیان اینکه برای اولین بار در این نمایشگاه پخت شیرینی بلوط با استفاده از آرد آن انجام شد، گفت: سه هفته پیش این شیرینی در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.

وی از ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی در قالب ۲۶ غرفه در لرستان خبر داد و بیان کرد: این نمایشگاه در ایام پایانی سال در محوطه باغ گلستان دایر شده است.

1