29 مارس 2024 - 06:20

گنجینه تاریخی مصر از ایتالیا بازگردانده شد

21 مارس 2023 - 21:20 dsfr.ir/fx6ss

گنجینه تاریخی مصر از ایتالیا بازگردانده شد
thearchaeologist.org
گنجینه تاریخی مصر از ایتالیا بازگردانده شد

سفارت مصر در ایتالیا از موفقیت خود در بازگرداندن آثار تاریخی ارزشمند با کمک مقامات ایتالیایی از موزه مصر در تورین خبر داد که شامل بزرگ ترین مجموعه آثار باستانی مصر در خارج از این کشور است.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از ایندیپندنت مصر، «بسام رادی» سفیر مصر در ایتالیا گفت که تاریخچه این آثار به اواخر دوره مصر باستان باز می گردد و آثار به دست آمده شامل آثار هنری فراعنه و هیروگلیف در کنار آثار دوران یونانی رومی است که شامل یک ظرف کوچک سفالی، مجسمه کوچکی از یک زن ساخته شده از سفال و در نهایت ستونی متعلق به پادشاهی جدید مصر می شود. 

به تازگی مصر تلاش های بیشتری در زمینه باز گرداندن آثار تاریخی متعلق به این کشور را که به صورت قاچاق خارج شده، آغاز کرده است.

مصر در سال ۲۰۲۲ آثار تاریخی بسیاری را از سراسر جهان به این کشور بازگرداند که از آن جمله می توان به این موارد اشاره کرد: شش اثر از موزه متروپولیتن، قسمتی از تابوت چوبی پوشیده شده با لایه ای از گچ رنگی که چهره یک زن را به تصویر می کشد، یک صفحه آهکی با کتیبه های هیروگلیف، یک تکه کتان تزئین شده با نقاشی های رنگارنگ که داستان عبور از دریای سرخ را روایت می کند، مجسمه برنزی مردی که زانو زده، نقاشی تشییع جنازه از پرتره های زنی از دوران روم و همچنین ۹ اثر نادر از جمله یک قطعه سکه طلا که به دوران بطلمیوسی بازمی گردد.

صنعت گردشگری مصر در سال های اخیر به واسطه اکتشافات جذاب باستانی توانسته شمار گردشگران بیشتری را به این سرزمین کهن بکشاند و بر اساس گزارشی که اخیرا به نقل از «احمد عیسی» وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر منتشر شده این کشور در سال ۲۰۲۲ میلادی از ۱۱.۷ میلیون گردشگر میزبانی کرد که در مقایسه با ۸ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۱، افزایش ۴۶.۲ درصدی را نشان می دهد.

انتظار می رود تعداد بازدیدکنندگان مصر در سال جاری با ۲۸ درصد افزایش به ۱۵ میلیون نفر برسد. مصر پس از آسیب همه گیری ویروس کرونا و جنگ روسیه و اوکراین، برای تضمین بهبود صنعت گردشگری که یکی از بخش های اقتصادی پیشرو این کشور محسوب می شود، تلاش کرده است. بازارهای روسیه و اوکراین یکی از بزرگترین بازارهای گردشگری مصر هستند.

دولت مصر اقدامات متعددی را برای رشد صنعت گردشگری در این کشور انجام داده؛ از جمله در ژانویه تصمیم گرفت به مسافران ۱۸۰ کشور اجازه دهد تا در بدو ورود به مصر ویزای توریستی دریافت کنند، مشروط بر این که ویزای معتبر و استفاده شده در گذرنامه های خود برای انگلستان، ایالات متحده، نیوزیلند، ژاپن یا کشورهای حوزه شنگن داشته باشند.

1