24 آوریل 2024 - 00:30
استاندار خراسان رضوی خبر داد

آمادگی مشهد برای استقبال از ۱۰ میلیون مسافر نوروزی

28 فوریه 2023 - 19:10 dsfr.ir/5t8zo

آمادگی مشهد برای استقبال از ۱۰ میلیون مسافر نوروزی
محمدحسین طاقی
مسافران نوروزی در آرامگاه فردوسی

استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده، در حال آماده سازی از استقبال حدود ۱۰ میلیون زائر نوروزی هستیم.

به گزارش «دنیای سفر»، از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی؛ یعقوبعلی نظری در قرارگاه زیارت اظهار کرد: برای خدمت رسانی به زائران بارگاه منور رضوی، تمام امکانات لازم در حال فراهم شدن است و نشست هایی برای هماهنگی بیشتر و با موضوعات مشخص، در حال برگزاری است تا امکان بیشترین خدمت رسانی فراهم شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس برنامه ریزی برای ارئه خدمت از تاریخ ۱۵ اسفند ماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ در حال شکل گیری است که اوج حضور زائر در بازه های مختلف در نظر گرفته شده است؛ بر همین اساس تاریخ ۱۶ تا ۱۹ اسفند ماه و ۲۴ اسفند تا ۲ فروردین ماه قبل از آغاز ماه رمضان پیش بینی شده و با توجه به قصد ۱۰ روزه برخی از زائران، ارائه خدمت تا ۱۵ فروردین ماه در نظر گرفته شده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به موضوع تامین و توزیع مایحتاج مورد نیاز و ارزاق اساسی در این ایام خاطرنشان کرد: ظرفیت اسکان رسمی زائران در شهر مشهد حدود ۱۶۰ هزار اقامت شبانه هتل، هتل آپارتمان، میهمان پذیر، خانه مسافر و اقامتگاه های بوم گردی را شامل می شود و لازم است سایر ظرفیت های اسکان نیز برای ارائه خدمت مد نظر قرار گیرد و برای آن برنامه ریزی شود.

نظری به حضور راهنمای زائر به صورت میدانی نیز اشاره کرد و گفت: بسیاری از زائران ممکن است در شهر دچار مشکلاتی شوند و نیاز است تا از ظرفیت راهنمای زائر در این خصوص به خوبی بهره برد و در این خصوص شهرداری در حال برنامه ریزی برای راهنمای زائر موتوری است.

وی اضافه کرد: همچنین شماره تلفن ۳۷۰۴۵ برای راهنمایی تلفنی زائران در نظر گرفته شده که در تماس از خارج استان به پیش شماره نیاز است.

1