23 آوریل 2024 - 18:00

۴.۵ میلیارد سفر داخلی برای چینی ها

25 فوریه 2023 - 22:00 dsfr.ir/da39j

۴.۵ میلیارد سفر داخلی برای چینی ها
i-scmp.com
گردشگرانت چینی

آکادمی گردشگری چین در گزارش اخیر خود پیش بینی کرده که در سال ۲۰۲۳ شمار سفرهای داخلی در این کشور به بیش از ۴.۵ میلیارد خواهد رسید و درآمد هنگفتی را برای چین به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از رویترز، در سال ۲۰۲۳، بازار گردشگری چین به شرایط عادی بازمی گردد. پیش بینی می شود امسال شمار سفرهای داخلی به ۴.۵۵ میلیارد بازدید برسد که در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد ۷۳ درصدی است و به ۷۶ درصد از سطح سال ۲۰۱۹ خواهد رسید.

در این میان، درآمد گردشگری داخلی نیز به ۴ تریلیون یوان (بیش از ۵۸۰ میلیارد دلار) خواهد رسید که رشد سالانه ۸۹ درصدی را نشان می دهد، که هنوز ۲۹ درصد کمتر از آمارهای قبل از سال ۲۰۱۹ و پیش از آغاز همه گیری کرونا است.

همچنین انتظار می رود در سال ۲۰۲۳ تعداد گردشگران ورودی و خروجی از ۹۰ میلیون نفر فراتر رود. این رقم نسبت به سال گذشته دو برابر می شود که البته نتیجه مستقیم رفع محدودیت های سفری و سیاست های سختگیرانه چین از ماه ژانویه ۲۰۲۳ است.

از زمانی که چین اعلام کرد از هشتم ژانویه دیگر مسافران ورودی، از جمله ساکنانی که از سفرهای خارجی بازمی گردند را در شرایط قرنطینه قرار نمی دهد، جست وجوها برای پروازهای بین المللی و محل اقامت بلافاصله در وبسایت Trip.com به بالاترین حد خود در سه سال گذشته رسید. طبق داده های این سایت مسافرتی چینی، رزرو برای سفرهای خارج از کشور در تعطیلات سال نو قمری چینی، که بین ۲۱ ژانویه تا ۲۷ ژانویه امسال بود، نسبت به سال گذشته ۵۴۰ درصد افزایش یافت.

در این میان، برخی کشورها با بیم از افزایش موارد ابتلا به کرونا، محدودیت هایی را برای مسافران ورودی از این کشور اعمال کرده اند.

1