25 آوریل 2024 - 06:12
سرپرست معاونت گردشگری گیلان خبر داد

رونمایی از اپلیکیشن گیلان گردی

13 فوریه 2023 - 08:00 dsfr.ir/1x7o1

رونمایی از اپلیکیشن گیلان گردی
مجله کوروش
رونمایی از اپلیکیشن گیلان گردی

سرپرست معاونت گردشگری گیلان، از رونمایی از اپلیکیشن گیلان گردی با ۱۵ زبان مختلف خبر داد و گفت: معرفی جاذبه های استان ضرورت دارد.

به گزارش «دنیای سفر» رضا حسن  پور در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران با حضور غرفه گیلان، اظهار کرد: رویکرد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در نمایشگاه امسال گردشگری خوراک بود.

وی از معرفی ۸۰ نوع غذای محلی و بیش از ۲۰۰ نوع پیش غذا و دسر و شیرینی محلی استان گیلان در این نمایشگاه خبر داد و اضافه کرد: معرفی نماد شهرها و روستاهای ثبت جهانی شده گیلان نیز در دستور کار قرار گرفت که با استقبال چشمگیر مردم مواجه شد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین از رونمایی از اپلیکیشن گیلان گردی خبر داد و عنوان کرد: ساماندهی سفر از طریق پراکنش گردشگران در مناطق مختلف گردشگری و جلوگیری از تجمع گردشگران در یک منطقه خاص به ویژه در سفرهای اسفند و فروردین در دستور کار است.

حسن پور با تاکید بر لزوم معرفی جاذبه های گردشگری استان به بهترین نحو و انجام خدمات رسانی به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی، اضافه کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با همکاری یکی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان به منظور تهیه یک اپلیکیشن با قابلیت ارائه خدمات به مسافران و گردشگران اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه اپلیکیشن گیلان گردی با ۱۵ زبان مختلف راه اندازی شده است، گفت: این اپلیکیشن قابلیت ارائه اطلاعات در ۵۷ زبان زنده دنیا را داشته که هم اکنون ۱۵ زبان آن از جمله انگلیسی، ترکی، عربی و ... فعال است.

سرپرست معاونت گردشگری گیلان، مرحله اول فعالیت این اپلیکیشن را در بخش جاذبه های طبیعی شاخص استان دانست و یادآور شد: در آینده جاذبه های تاریخی استان که قابلیت ارائه به گردشگران را دارند نیز معرفی خواهند شد.

1