28 مارس 2024 - 08:31

زیباترین بنادر ایران برای سفر

12 فوریه 2023 - 08:00 dsfr.ir/r759j

زیباترین بنادر ایران برای سفر
ایرانگرد
زیباترین بنادر ایران برای سفر

قصد سفر به بنادر بندرعباس، گناوه و یا چابهار را دارید. اما نمی دانید که در این بنادر چه دیدنی های جذابی وجود دارد و یا برای سفر کدام فصل بهتر است؟ برای گشت وگذار در این بنادر و بهترین زمان سفر، باید اطلاعاتی به دست آورید. پس پیشنهاد می شود، به اطلاعات تحلیل شده زیر مراجعه کنید.

معرفی زیباترین بنادر کشورمان

اگر چه تمام بنادر ایران زیبا هستند، اما از آنجا که دراین نوشته نمی توانیم به تمام آنها بپردازیم به سراغ 3 بندر معروف کشورمان در میان گردشگران می رویم.

1. بندر گناوه

گناوه، بندری کوچک و آرام در چند کیلومتری بوشهر که یکی از مناطق ساحلی خلیج فارس محسوب می شود. در این بندر دیدنی های جذاب زیادی وجود دارد. یکی از این دیدنی ها، تالاب حله است که محل زیست گونه های مختلفی از پرندگان مهاجر مانند فلامینگو، غاز خاکستری، عقاب و یا غیره است. تپه باستانی که دارای قدمت چند صد ساله است و در آن اشیای قدیمی از جنس سفال مانند کوزه و یا غیره یافت شده است. دهکده توریستی مال قائد در گناوه که طبیعت سرسبز و آثار باستانی آن، مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است.

در نزدیکی بندر گناوه، بندری با نام ریگ واقع شده که پر از نخل های بلند، اماکن تاریخی و قدیمی است. در این بندر مورد نظر ساحل زیبا و دیدنی وجود دارد که کنار آن از شن، ماسه و صدف پوشیده شده است. اگر به گناوه سفر کردید دیدن برج خان، جزیره میرمهنا و یا دره گیجک نیز خالی از لطف نیست.

2. بندر چابهار

بیایید با مکان هایی که می توانید در بندر چابهار بازدید کنید، آشنا شوید. چابهار، تنها بندر اقیانوس ایران که از جاذبه های گردشگری و منحصر به فرد زیادی تشکیل شده که در هیچ جای کشور یافت نمی شود. با شروع سفر به این بندر در ساحل گواتر، اولین جاذبه ای که می توانید از آن دیدن کنید، تالاب لیپار است. این تالاب صورتی نیز نامیده می شود. یکی دیگر از این جاذبه ها، کوه های مریخی است. مجموعه ای از کوه های عجیب و غریب که به موازات سواحل خلیج عمان قرار دارند . محوطه باستانی دم کوه که در منطقه باهوکلات قرار گرفته و در آن گورهایی به شکل اتاقک دیده می شود.

از آثار تاریخی مهم دیگر در چابهار، گورستان باستانی دشتیاری است که قدمت آن به دوران پیش از تاریخ و عصر آهن بر می گردد. اگر در چابهار به دنبال مکان مناسبی برای تفریح و گشت وگذار هستید، پیشنهاد می شود به سواحل شنی خلیج فارس سری بزنید. از جاذبه های کمیاب دیگر این بندر اسکله بریس، منطقه حفاظت شده گاندو، حیات وحش و یا غیره است.

3. بندرعباس

بندرعباس که نه تنها جاذبه های دیدنی زیادی دارد، بلکه در حال حاضر بزرگترین بندر اقتصاد ایران نیز به شمار می آید. یکی از آثار تاریخی که در بندرعباس مورد توجه زیادی از گردشگران قرار گرفته، حمام گله داری است که قدمت آن به دوره قاجار می رسد. طولانی ترین پل تاریخی ایران به نام پل لتیان نیز در این بندر واقع شده است. از جاهای دیدنی دیگر بندرعباس، مجموعه برکه های باران که از 5 حوض و یا آب انبار تشکیل شده است.

گنو منطقه ای زیبا که دارای آب وهوای بسیار خوب و سرزمین کوهستانی است. از دیدنی های جذاب دیگر در بندرعباس می توان به عمارت کلاه فرنگی، معبد هندوها و یا قلعه مافین اشاره داشت. نکته آخر این که بندرعباس به خاطر سواحل باشکوه، شناخته شده است. پس غروب آفتاب را در یکی از سواحل این بندر سپری کنید تا از دیدن زیبایی های آن لذت ببرید.

چه زمانی به این بنادر زیبا سفر کنیم؟

این بنادر در جنوبی ترین بخش کشور قرار گرفته اند، به همین جهت شرایط آب وهوایی متفاوتی نیز دارند. لازم نیست، تعجب کنید که کدام فصل برای سفر به این بنادر مناسب است. زیرا آب وهوای موسمی و رطوبتی این جزایر باعث شده تا از اواخر بهار تا تابستان، هوای گرم و رطوبت بیش از حد داشته باشند. در برخی مواقع، رطوبت و درجه گرما به قدری بالا می رود که مسافران از سفر خود و دیدن جاذبه ها لذت زیادی نخواهند برد. پس، برای گردشگران زیادی زمان سفر اهمیت دارد.

اگر در دسته افرادی هستید که به دیدن تمام جاذبه های تاریخی این بنادر علاقه دارید، باید گفت که بهترین زمان سفر به بندرعباس، چابهار و یا گناوه در فصل های پاییز، زمستان و اوایل بهار است. البته اگر به دنبال آب وهوای مطبوع، دیدن جاذبه های گردشگری و حتی خلوت بودن بنادر هستید، تجربه سفر در این فصول ارزش زیادی دارد، یعنی زمانی که گرما از بین رفته و هوا رو به خنک شدن می رود.

چطور به راحتی و بدون دغدغه به این بنادر سفر کنیم؟

جستجو و پیدا کردن تور ارزان قیمت، دغدغه اصلی مسافرانی است که قصد سفر به چابهار، گناوه و یا بندرعباس را دارند. به جرات می توان گفت بهترین تورهای مسافرتی را درون وب سایت ایرانگرد مقایسه کنید تا برای خود، تور ایده آل بیابید. در این وب سایت مورد نظر، تور با بهترین قیمت از بین هزاران پیشنهاد آژانس های مسافرتی برنامه ریزی شده است. این برنامه ریزی باعث می شود تا مسافر بهترین قیمت تور را برای خود پیدا کند.

البته لازم به ذکر است قیمت تورهایی که در این وب سایت ذکر می شود، به زمان و هتل بستگی زیادی دارد. با این حال در مقایسه با سایت های دیگر فروش تور، ایرانگر تخفیفات زیادی را ارائه می دهد. زمان های زیادی پیش آمده که مسافران برای سفر به این بنادر، ترجیحاتی را نیز در نظر دارند.

نکته مهم در این سایت مورد نظر، قرار دادن فیلتر است تا مسافر فیلترها را انتخاب و ایرانگرد با نشان دادن ترجیحات، پیشنهادهای ایده آلی را ارائه دهد. این مورد را نیز فراموش نکنید که برای رزرو تور در سایت ایرانگرد، به ساعت و روز مشخصی نیاز ندارید. بدین دلیل که این سایت، خدمات خود را به طور 24 ساعته و بدون تعطیلی ارائه و مورد پشتیبانی قرار می دهد. پس تنها وارد سایت ایرانگرد شده و بنا به فیلترهایی که تعیین می کنید، تور با قیمت مناسب را پیدا و سپس با یک کلیک رزرو کنید.

1