29 مارس 2024 - 06:59
سرپرست شرکت گردشگری شهرداری مشهد خبر داد

طراحی اپلیکیشن های گردشگری متناسب با نیاز زائران

11 فوریه 2023 - 13:00 dsfr.ir/kv1iq

طراحی اپلیکیشن های گردشگری متناسب با نیاز زائران
دنیای سفر
طراحی اپلیکیشن گردشگری

سرپرست شرکت گردشگری شهرداری مشهد گفت: در بازدید وزیر ارتباطات از غرفه گردشگری مشهد در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته در تهران قرار شد اپلیکیشن های کاربردی گردشگری متناسب با نیاز شرکت طراحی شود تا زائران در هنگام حضور و تشرف در مشهد دچار سرگردانی نشوند.

به گزارش «دنیای سفر» مرتضی گواهی در گفت و گو با ایسنا در خصوص برپایی نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته در تهران و حضور شرکت گردشگری شهرداری مشهد در این نمایشگاه اظهار کرد: حرم امام رضا(ع) همواره در مشهد اولویت و محور است و تمامی فعالیت ها حول این محور می چرخد.

وی افزود: قطعا تمامی تلاش ها و تمهید زیرساخت ها متوجه خدمت رسانی شایان به زائران بارگاه منور رضوی است و در این زمینه دستگاه های مختلف فعالیت دارند. از سوی دیگر ۲ مسئله مهم اقتصاد زیارت و ماندگاری زائر در زیرمجموعه خدمت رسانی به زائران مطرح است.

گواهی بیان کرد: ما معتقد هستیم گردشگری یک امر ثانویه و در عین حال بهترین مکمل برای مقوله زیارت در مشهد است که می تواند بازچرخانی مناسبی در اقتصاد زیارت مشهد ایجاد و از سوی دیگر به ماندگاری زائر کمک شایانی کند.

سرپرست شرکت گردشگری شهرداری مشهد گفت: در حاشیه برپایی نمایشگاه گردشگری تهران قول های مساعدی از سوی وزیر کشور برای شهر مشهد اخذ و قرار شد بسته های مشوق گردشگری برای این شهر تعریف شود تا به ماندگاری زائر کمک کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این در بازدید وزیر ارتباطات از غرفه گردشگری مشهد قرار شد اپلیکیشن های کاربردی گردشگری متناسب با نیاز شرکت طراحی شود تا زائران در هنگام حضور و تشرف در مشهد دچار سرگردانی نشوند.

گواهی خاطرنشان کرد: براساس آمارها شهر مشهد سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر است و بخشی از این زائران نیز زائر بین المللی هستند که می توان از این ظرفیت برای شکوفایی اقتصاد زیارت در مشهد با بهره گیری از جاذبه های گردشگری استفاده کرد.

سرپرست شرکت گردشگری شهرداری مشهد عنوان کرد: زیرساخت های گردشگری مناسبی به ویژه در محلات شهر مشهد وجود دارد که حتی بسیاری از مجاوران مشهدی از آن بی خبر هستند. زائران هنگام تشرف می توانند از این زیرساخت ها استفاده کنند.

1