15 آوریل 2024 - 12:26

ایجاد بازارچه صنایع دستی در ورودی شهرها کلید خورد

11 فوریه 2023 - 09:00 dsfr.ir/w203h

ایجاد بازارچه صنایع دستی در ورودی شهرها کلید خورد
مریم هاشمی
بازدید وزیر میراث فرهنگی از نمایشگاه گردشگری 1401

ضرغامی از دستور رئیس جمهور مبنی بر ایجاد بازارچه صنایع دستی در ورودی شهرها خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر»، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی در حاشیه دیدار با استانداران کشور در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد، گفت: بنا به دستور رئیس جمهور در ورودی هر شهری باید یک بازارچه صنایع دستی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: هر استان برای توسعه فعالیت هایی که دارد باید یکی دو مورد را محور قرار دهد. یکی از این محورهای مهم گردشگری است. گردشگری اگر رونق بگیرد اشتغال ایجاد می کند، توزیع ثروت دارد و حتی مسائل امنیتی و سیاسی را برطرف می کند. راه افزایش درآمد استان ها گردشگری است. چراکه گردشگری یک حوزه اقتصاد بنیان است. استانداران در مدت مسئولیت اقدامات تأثیرگذاری را در حوزه گردشگری انجام دهند تا برای مردم یادگار بماند.

وی به تأمین زیرساخت های گردشگری اشاره کرد و افزود: در موضوع سرویس های بهداشتی که یکی از مسائل مهم در حوزه گردشگری است کارهایی را داریم جلو می بریم. با وزارت راه در این باره صحبت شده است. برنامه ریزی این است که در محل های مناسب مکان هایی در قالب سرویس بهداشتی، نمازخانه و یکی دو فروشگاه و غرفه و نیز چند تابلوی معرفی جاذبه ها احداث شود. این موضوع مصوب شده است و در تمام شهرها و استان ها این موضوع قابلیت اجرا دارد.

ضرغامی اضافه کرد: خیلی وقت ها یک سرمایه گذار در استان معطل موضوعی است. یکی باید زیر میز بزند و مشکل او را برطرف کند. ما تفویض اختیار به مدیران کل استانی دادیم و این تفویض اختیار در موارد لازم به استانداران نیز داده می شود تا به ما در اجرای مأموریت های این وزارتخانه کمک کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: البته زمانی که صحبت از گردشگری می کنیم حتما صنایع دستی و میراث فرهنگی را نیز شامل می شود. اصلا مهم نیست اقدامات و پروژه ها به اسم چه کسی یا چه نهادی انجام می شود. مهم این است که کار به خوبی انجام شود و پیگیری شود.

1