19 آوریل 2024 - 11:09
در حاشیه نمایشگاه گردشگری مطرح شد

مذاکره برای راه اندازی خط مستقیم ایران و قطر

10 فوریه 2023 - 19:00 dsfr.ir/8b8v2

مذاکره برای راه اندازی خط مستقیم ایران و قطر
فلای تودی
کارکنان یک فروند هواپیمای مسافربری هواپیمایی قطر

مذاکره برای راه اندازی خط مستقیم هوایی بین ایران و قطر در حاشیه نمایشگاه بین المللی گردشگری ایران انجام شد.

به گزارش «دنیای سفر»، کشور قطر برای اولین بار در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران با تاکید بر تقویت روابط دو جانبه بین دو کشور حضور پیدا کرده است.

این مشارکت در ادامه برنامه های راهبردی، توسعه ای توریسم قطر به شمار می رود. در واقع توریسم قطر نماینده این کشور در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی تهران است و در اولین حضور شرکای تجاری توریسم این کشور در اولین حضور (شرکای تجاری توریسم این کشور) حضور پیدا کرده اند.

نمایشگاه گردشگری از که از ۱۸ تا ۲۱ بهمن در محل دائمی نمایشگاه های تهران برپا شده فرصتی را برای این کشور فراهم کرده تا از تازه ترین دستاوردهای صنعت گردشگری خود رونمایی کند و جدیدترین گردشگری و مهمان نوازی خود را به نمایش بگذارد.

نماینده گردشگری قطر در ایران در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: برگزاری نشست های B2B و B2C همچنین مذاکره درباره برپایی خط مستقیم هوایی بین ایران و قطر در مذاکره با یکی از ایرلاین های ایرانی از دیگر برنامه های جانبی در این نمایشگاه است. امروز این مذاکره و تفاهم انجام خواهد شد تا یکی از هواپیماهای ایرانی بتواند هر هفته روزهای جمعه و سه شنبه ۱۳۰ مسافر را بین ایران و قطر جابجا کند.

همچنین مدیر اجرایی توریسم قطر نیز در باره حضور این کشور در نمایشگاه گفت: ایران یکی از ۱۵ بازار هدف گردشگری قطر است تا بازدیدکنندگان ایرانی، قطر را به عنوان مقصد اصلی برای آرامش و تجدید قوا برگزینند، شرکت در نمایشگاه گردشگری تهران این فرصت را به ما می دهد تا قطر نزد ایرانیان بهتر شناخته شود. این حضور بخشی از ابتکار ما در پیشبرد راهبرد توسعه توریسم قطر تا سال ۲۰۳۰ است که هدف آن افزایش سه برابری جذب گردشگر، افزایش سه تا چهار برابری هزینه کرد گردشگران و افزایش سهم تولید ناخالص داخلی بخش گردشگری به ۱۲ درصد تا سال ۲۰۳۰ خواهد بود.

به گزارش «دنیای سفر»، شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی صبح روز سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران به صورت رسمی آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه که تا ۲۱ بهمن برپاست، ۲۰۰ فعال صنعت گردشگری از ۴۷ کشور جهان حضور دارند.

1