19 آوریل 2024 - 00:18

چرا معروف ترین بوم گردی های ایران، معروف شدند؟

30 ژانویه 2023 - 21:50 dsfr.ir/w88f4

چرا معروف ترین بوم گردی های ایران، معروف شدند؟
دنیای سفر
اقامتگاه بوم گردی در بوانات - شیراز

دلایل زیادی وجود دارد که اگر دست به دست هم دهند می توانند اقامتگاه های بوم گردی را معروف و مشهور کنند.

زمانی که حرف از اقامتگاه های بوم گردی در فلان شهر می شود، معمولاً چند اقامتگاه هستند که پیش از همه نام شان به ذهن افراد خطور می کند. این اقامتگاه ها نسبت به موارد دیگر معروف تر هستند به همین دلیل است که نام شان به گوش اکثر گردشگران و توریست ها آشنا است. اکثر این اقامتگاه های معروف نسبتاً قدمت طولانی تری هم دارند و برای مدت زمان بیشتری در خدمت مسافران شهرشان بوده اند. حال ممکن است این سؤال در ذهن شما ایجاد شود که چه چیزی باعث این معروفیت شده است؟

دلایل زیادی وجود دارد که اگر دست به دست هم دهند می توانند نام این اقامتگاه بوم گردی را معروف و مشهور کنند. البته این معروف بودن نمی تواند دلیل کافی برای خوب بودن آن اقامتگاه باشد. به همین دلیل است که به دنبال چرایی آن هستیم. در این صورت می توان متوجه شد که آیا این اقامتگاه به دلیل بازخورد مثبتی که از مسافران داشته این گونه معروف شده است یا به واسطه تبلیغات بیش از حد نام آن بر سر زبان ها افتاده است؟

در ادامه این مطلب قصد داریم تا این موضوع را به طور دقیق تری مورد بررسی قرار دهیم. اما در نهایت شما می توانید انواع مختلفی از اقامتگاه های بوم گردی موجود در شهر مد نظرتان را در سایت جاباما مشاهده کنید و پس از انجام بررسی های لازم، کارهای رزرو را نیز به طور آنلاین انجام دهید.

ویژگی های یک اقامتگاه بوم گردی خوب

شاید ساختار اقامتگاه های بوم گردی با یکدیگر تفاوت زیادی داشته باشد؛ اما در نهایت با اهداف مشترکی دایر می شوند. یک اقامتگاه بوم گردی خوب برای توسعه پایدار گردشگری تلاش می کند و تمام فعالیت های خود را در راستای احیای ارزش های بومی و سنتی یک منطقه انجام می دهد؛ بنابراین اگر یک اقامتگاه به شکلی اصولی اداره شود علاوه بر اینکه فضای مناسب و زیبایی در اختیار گردشگران عزیز قرار می دهد به اقتصاد جامعه محلی آن منطقه و حفظ محیط زیست نیز کمک شایانی می کند.

یکی از ویژگی های یک اقامتگاه بوم گردی خوب، پرسنل آن است. مؤسس چنین مکانی باید از مردم محلی و بومی همان منطقه برای پرسنل اقامتگاه خود استفاده کند. در این صورت گردشگران می توانند تجربه نزدیک تری به زندگی بومی داشته باشند. یک اقامتگاه خوب باید بتواند حداقل های امکانات رفاهی را به شکلی درست برای مسافران فراهم کند. منظور از حداقل ها رعایت نظافت و بهداشت، اتاق هایی تمیز، جای خوابی مرتب، دکوراسیون و طراحی جذاب، سرویس بهداشتی و حمام و … است.

زمانی می توان صفت خوب را به یک اقامتگاه بوم گردی نسبت داد که نظر اکثر گردشگران نسبت به آن مثبت باشد. در این صورت است که می توان نتیجه گرفت که اقامت در چنین مکانی انتخاب عاقلانه ای خواهد بود. یک اقامتگاه خوب مسافران را برای بازدید از طبیعت و جاذبه های گردشگری آن منطقه به خوبی راهنمایی می کند و اجازه نمی دهد مسافران چیزی را از جذابیت های آن منطقه از دست بدهد. به طور کلی اگر به دنبال یک اقامتگاه بوم گردی مناسب در یکی از شهرهای تهران هستید، می توانید وارد سایت جاباما شوید و ویژگی های اقامتگاه های موجود در آن شهر را به خوبی مورد بررسی قرار دهید.

چرا برخی از اقامتگاه های بوم گردی معروف تر هستند؟

وجود تمام ویژگی های خوبی که در قسمت قبل نام بردیم باعث می شود تا یک اقامتگاه بوم گردی معروف شود. زیرا مسافران از تجربه خود راضی خواهند بود و به اطرافیان و دوستان خود اقامت در آن مکان را توصیه می کنند. در این صورت نام آن اقامتگاه دهان به دهان می چرخد و تبدیل به یکی از معروف ترین های آن شهر می شود.

اشتراک گذاری عکس هایی از اقامتگاه در فضای مجازی توسط مسافران

مورد دیگری که باعث معروف شدن یک اقامتگاه بوم گردی می شود، اشتراک گذاری عکس هایی است که توسط گردشگران گرفته می شود. خودتان را تصور کنید که وارد یک اقامتگاه شده اید. اگر فضای داخلی و طراحی آن اقامتگاه زیبا و دل فریب باشد، قطعاً نسبت به عکس گرفتن در آن وسوسه می شوید. کمااینکه اقامتگاه های بوم گردی خود به تنهایی می توانند یک جاذبه گردشگری باشند؛ بنابراین ممکن است عکسی که گرفته اید را در صفحات شخصی خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. در این صورت عده زیادی آن عکس را می بینند و با فضا و نام آن اقامتگاه آشنا می شوند.

تبلیغات

مورد مهم دیگری که باعث معروف شدن یک اقامتگاه بوم گردی می شود، تبلیغات است. به هیچ عنوان تأثیرات تبلیغات درست را دست کم نگیرید. مدیر یک اقامتگاه اگر فرد باتجربه و ماهری باشد، قطعاً تیمی را برای تبلیغات آن اقامتگاه استخدام می کند. در این صورت عکس های مختلفی از آن مکان در فضای مجازی پخش می شود و سایت ها و پیج های اینستاگرامی زیادی به معرفی آن اقامتگاه می پردازند. در این صورت حتی اگر فردی قصد رفتن به اقامتگاه و تجربه سفر به سبک بوم گردی را هم نداشته باشد، ممکن است با دیدن این تبلیغات وسوسه شود. تبلیغات یک اقامتگاه بوم گردی بهتر است در سایت های مربوط به خرید بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس، آژانس های هواپیمایی، سایت ها و پیج های مربوط به برگزاری تورهای مسافرتی و سایت های مخصوص معرفی هتل ها و اقامتگاه های مختلف انجام شود.

تورهای مسافرتی

یکی دیگر از مواردی که باعث معروف شدن برخی از اقامتگاه های بوم گردی می شود، همکاری آن ها با تورهای مسافرتی مختلف است. اگر اهل سفر باشید احتمالاً با این موارد آشنا هستید. این روزها گروه های مختلفی هستند که تورهای مسافرتی چند روزه به مناطق مختلف ایران را تشکیل می دهند. افراد عادی عضو این تورها می شوند. عضویت در آن ها به این معنا است که محل اقامت و به طور کلی برنامه سفر توسط لیدر تور مشخص می شود؛ بنابراین اقامتگاه هایی که با این گروه ها همکاری می کنند خود به خود افراد بیشتری را به سمت خود جذب می کنند و این موضوع می تواند باعث معروف شدن آن ها شود.

دلیل معروف شدن برخی از اقامتگاه های ایران

همان طور که مشاهده کردید هیچ اقامتگاهی بی دلیل معروف نمی شود. اگر خوب توجه کنید بالاخره یک دلیلی پشت این شهرت وجود دارد. حال می خواهد دلیلی منطقی و درست باشد یا دلیلی غیر قابل اتکا! به هر حال این ما هستیم که در معروف شدن یک اقامتگاه نقش زیادی را ایفا می کنیم. اگر شما از تجربه اقامت خود در یک مکان راضی باشید، قطعاً آن را با دوستان و نزدیکان خود در میان می گذارید و این موضوع می تواند زنجیره انسانی طولانی از افراد مختلف را شامل شود. حال که متوجه دلیل این شهرت شدید، می توانید میان معروف ترین اقامتگاه های بوم گردی شهر مورد نظرتان که در سایت جاباما وجود دارند، یکی را انتخاب کنید و استارت یک سفر دلنشین را بزنید!

1