28 مارس 2024 - 08:39

جشنواره ملی برفی دنا در پیست اسکی

28 ژانویه 2023 - 17:10 dsfr.ir/9s5uo

جشنواره ملی برفی دنا در پیست اسکی
عیسی فتحی
جشنواره ملی برفی دنا در پیست اسکی

پنجمین جشنواره ملی برفی دنا در پیست اسکی «کاکان» شهرستان بویراحمد برگزار شد.

به گزارش «دنیای سفر» پنجمین جشنواره ملی برفی دنا با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی ظرفیت های گردشگری زمستانه استان کهگیلویه و بویراحمد در پیست اسکی «کاکان» شهرستان بویراحمد طی روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم بهمن ماه ۱۴۰۱ به مدت دو روز برگزار شد.

پنجمین جشنواره ملی برفی که با هدف ایجاد روحیه شور و نشاط اجتماعی و معرفی ظرفیت های گردشگری زمستانه کهگیلویه و بویراحمد در پیست اسکی کاکان شهرستان بویراحمد از روز پنج شنبه آغاز شده بود عصر روز جمعه با برگزاری آئین اختتامیه پایان یافت.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این جشنواره گفت: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری استان بخصوص گردشگری زمستانی است.

کرمی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد بدلیل اقیلم آب و هوایی و داشتن طبیعت بکر و جاذبه های گردشگری، ظرفیت های در زمینه گردشگری دارد که گردشگری زمستانی از مهمترین ظرفیت های های این استان است.

وی اضافه کرد: برای معرفی استان در زمینه های مختلف به برگزاری چنین جشنواره های نیاز داریم.

معاون میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این جشنواره با محور های مسابقه تندیس های برفی، مسابقه اسکی نمایشی و اسنوبرد، مسابقه اسکی، اجرای زنده همراه با موسیقی محلی، مسابقه برف پیمایی، مسابقه عکاسی، نمایشگاه صنایع دستی همراه با غذا های سنتی و محلی و ایستگاه نقاشی کودک با موضوع دهه فجر و سردار سلیمانی برگزار شد.

وی افزود: در این جشنواره برفی همچنین فعالان صنعت گردشگری با برپایی غرفه هایی ،محصولات صنایع دستی و خوراکی های محلی استان را عرضه کردند.

در پایان این جشنواره ملی برفی غرفه ها، و هنرمندان برتر معرفی و از آنان تجلیل شد.

1